Michelin X Multi Winter T/Z Michelin X Multi Winter T i Z: dwie rynkowe nowości i dwa innowacyjne rozwiązania - fot. ©: Michelin

W firmie Michelin nowości chodzą parami. Producent wprowadza na rynek nie jedną, lecz dwie wersje opony X Multi Winter pod hasłem innowacyjności.

Opona przeznaczona do montażu na osiach przyczepX Multi Winter T (385/65 R 22,5), zimowa wersja modelu X Multiway oferuje ograniczenie zużycia paliwa. Zastosowana przez producenta tajna broń to Carbion – „innowacyjny materiał umożliwiający wydłużenie okresu eksploatacji opony dzięki lepszej odporności na tarcie” oraz  ograniczenie nagrzewania w porównaniu z typową mieszanką gumową. Mniej rozpraszonego ciepła oznacza także niższy opór toczenia, a co za tym idzie – oszczędność paliwa, która według firmy  Michelin wynosi prawie 0,7 l/100 km.

Opona X Multi Winter T wyróżnia się również „innowacyjnym i ewolucyjnym układem lameli”. Zgodnie z wyjaśnieniami Michelin, w miarę zużywania się pierwszej warstwy lameli, bieżnik pogłębia się proporcjonalnie wraz ze zmniejszaniem ich szerokości. Następnie odsłonięta zostaje druga warstwa lameli o podwójnym dnie, których zadaniem jest utrzymanie satysfakcjonującego poziomu przyczepności. Opony X Multi Winter T są certyfikowane do użytku zimą i oznaczone znakiem 3PMSF. Na etykiecie opony znalazły się oceny C w zakresie oszczędności paliwa A za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz dwie fale dźwiękowe (70 dB).

 

Opona Michelin X Multi Winter Z (295/80 R 22,5) jest przeznaczona do montażu na kołach wszystkich osi. Tak jak model X Multi Winter T, opona jest przystosowana do pokonywania krótkich i długich dystansów i wyróżnia się wykorzystaniem  struktury Infinicoil, która, dzięki zastosowaniu ciągłego drutu stalowego przebiegającego wokół opasania szczytowych bloków bieżnika opony umożliwia podniesienie udźwigu aż do 7,5 tony na oś.

Model ten nosi także oznaczenia M+S i 3PMSF i oferuje bieżnik z kostkami i lamelami w kształcie podwójnych fal, dzięki którym zużywanie się opony przebiega regularnie, a okres eksploatacji wydłuża się. Co więcej, dachówkowato ułożone lamele, które ograniczają przemieszczanie się kostek bieżnika, podnoszą poziom przyczepności podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Producent informuje o skróceniu drogi hamowania na oblodzonej nawierzchni o 5% w porównaniu z oponą Michelin X FN.

Dowiedz się więcej na ten temat

Etykiety: opór ma znaczenie

Osiągi

W obliczu stale rosnących cen paliw coraz częściej wspomina się o wydajności samochodów oraz oporze ...

Czytaj›

Michelin X Line Energy otrzymuje klasę AAA

22/01/2015 - Produkty i usługi

Oponie Michelin X Line Energy przyznano najwyższą ocenę za opór toczenia na wszystkich osiach.

Czytaj›

Michelin X Line Energy, linia produktów ekonomicznych

06/02/2014 - Produkty i usługi

Michelin rozumie jak ważne są kryteria ekonomiczne dla branży transportowej w dobie kryzysu, który m ...

Czytaj›