Goodyear wypuszcza na rynek nową oponę zimową Ultra Grip Max Nowa opona Goodyear Ultra Grip Max z łatwością przeszła testy homologacyjne 3PMSF i cieszy się większą wytrzymałością. - fot. ©: DAF

Dzięki innowacyjnej mieszance gumowej i na nowo zaprojektowanemu bieżnikowi, opona zimowa Ultra Grip Max marki Goodyear przeszła testy homologacyjne dla zimowego oznaczenia 3PMSF (Three Peaks Mountain Snow Flake).

Maksymalna skuteczność opony wymaga jak najgłębszej rzeźby. Zdaje się, że z nową oponą Ultra Grip Max, Goodyear rozwiązał tę kwestię. Amerykański producent z dumą obwieszcza, że dzięki nowej mieszance gumowej i odświeżonemu bieżnikowi jego nowa opona przeszła testy homologacyjne oznaczenia 3PMSF (Three Peaks Mountain Snow Flake) przy połowicznym zużyciu i oferując do 40% lepszą przyczepność niż model Goodyear Ultra Grip WTD, którego jest następcą. Model Goodyear Ultra Grip Max jest dostępny na trzy osie, prowadzącą, napędową i wleczoną, i jest w stanie przebyć o 15% większą odległość w porównaniu do poprzedniej generacji opon.

Opona ta, jak twierdzi Goodyear, została stworzona, aby odpowiedzieć na potrzeby menedżerów flot, spośród których 68% uważa, że taki rodzaj opony pomaga w optymalizacji działalności w czasie sezonu zimowego, a dla 50% z nich zachowany poziom trakcji na zaśnieżonej drodze jest najważniejszym kryterium skuteczności.

Nowa opona zimowa Ultra Grip Max marki Goodyear fot. ©: DAF / Goodyear

Aby osiągnąć takie wyniki, Goodyear opracował dwie nowe technologie: klocki IntelliMax i krawędzie IntelliMax. Pierwsza z nich używa wzdłużnych, lamelizowanych klocków w kształcie rombu o zmiennej głębokości, które rozkładają siłę i zapewniają przyczepność na śliskiej nawierzchni. Druga polega na zastosowaniu na bokach klocków rozłożonych schodkowo skośnych krawędzi, które działają jak raki na buty. Projekt bieżnika opony Ultra Grip Max jest także przystosowany do obciążeń związanych z rodzajem osi, na którą jest ona przeznaczona.

Goodyear zapowiedział, że jego nowa opona będzie od teraz dostępna jako fabryczne wyposażenie pojazdów marki Krone oraz DAF. Dostępna jest także wersja bieżnikowana na gorąco, TreadMaxUltra Grip Max, w której zastosowano taki sam rodzaj rzeźby i mieszanki gumowej, jak w oponach nowych.

Dowiedz się więcej na ten temat

Goodyear wprowadza dwie nowe gamy opon charakteryzujące się wysoką efektywnością energetyczną oraz trwałością

27/02/2014 - Produkty i usługi

Goodyear wprowadziło nowe gamy opon do ciężarówek, koncentrujące się na dwóch najważniejszych parame ...

Czytaj›