Testy i badania porównawcze opon - Zużycie: zgodność wyników
Center

Zużycie: zgodność wyników

Testy i badania Opublikowano 02-10-13 autor Paweł

Odporność opony na zużycie jest wyjątkowo ważnym kryterium. Oprócz aspektu finansowego, pozwala on ocenić jej zdolność do utrzymania stałego poziomu osiągów.

Pomiar zużycia Po teście osiągów na torze, następnym punktem w programie była kontrola zużycia ogumienia - fot. © : rezulteo

Po naszych testach, każda opona pokonała identyczną liczbę kilometrów w takich samych warunkach, nadszedł więc czas na pomiar zużycia ogumienia. To bardzo ważny parametr również ze względu na fakt, że wydatki na opony stanowią istotną pozycję w budżecie amatorów wyścigów samochodowych, zwłaszcza gdy biorą w nich udział tylko okazjonalnie. Dobre osiągi mają znaczenie tylko wtedy, gdy mogą być utrzymane wystarczająco długo.

Yokohama Advan Sport V105fot. © : rezulteo
Po przeprowadzonych testach zmierzyliśmy głębokość bieżnika w czterech punktach oraz wagę każdej opony. Tu również wyniki okazały się zaskakujące, lecz zgodne z zachowaniem opon na torze. Najszybsza na torze Yokohama okazała się również najbardziej odporna na zużycie. Po jeździe utraciła średnio zaledwie 277 gramów na cztery opony: jest zatem szybsza i bardziej wytrzymała niż konkurencja. Z drugiej strony, Nexen zostawił blisko 600 gramów gumy na trasie, niewiele mniej niż Toyo i Continental. Badane opony bardzo różnią się również pod względem jednorodności zużycia bieżnika. W przypadku marki Vredestein, bieżnik w części wewnętrznej obniżył się o 2%, natomiast w Toyo o 22%.

Tabela zużyciafot. © : rezulteo

Dowiedz się więcej

>>  Aby przedstawić więcej informacji na temat subiektywnych testów, które były oparte na 3 kryteriach (precyzja, wyważenie, przyczepność) oddajemy głos naszym trzem kierowcom, którzy opowiedzą o każdym z nich.
Tym razem wypowiada się Mathieu Maurage, który jest kierowcą rajdowym i mówi o wyważeniu.

 

<< Poprzedni paragrafCzytaj dalej >>