Testy i badania porównawcze opon - Klasyfikacja końcowa
Center

Klasyfikacja końcowa

Testy i badania Opublikowano 02-10-13 autor Paweł

Podczas naszego testu porównawczego 10-u opon sportowych dostrzegliśmy istotne różnice między ich osiągami w różnych warunkach, co potwierdzali kierowcy testowi. Najlepszy model opony do Focusa ST okazał się prawdziwą niespodzianką.

10 opon testowanych na torze w Magny-Cours Badanie porównawcze pozwoliło ustalić znaczne różnice między każdą oponą na poziomie przyczepności, hamowania, zużycia oraz prowadzenia. - fot. © : rezulteo

Zgodnie z przewidywaniami, zaobserwowaliśmy znacznie różnice pomiędzy poszczególnymi oponami, zarówno pod względem wrażeń z jazdy, wyników podczas jazdy na czas, jak i hamowania oraz zużycia ogumienia. Wrażenia z jazdy tym samym autem sportowym w znacznej mierze zależały od wybranej marki opon. W naszym Focusie ST, opona Yokohama Advan Sport V105 została jednogłośnie wybrana na zwycięzcę przez naszych kierowców testowych. Osiąga ona znakomite wyniki pod każdym względem i nie jest przy tym najdroższa. Przewyższa Michelin, które osiągnęło solidne wyniki zachowując przyjemność, skuteczność oraz wysoką spójność. Opony Goodyear, będące na trzecim miejscu, zapewniają doskonałe wrażenia z jazdy i lepsze wyniki w zakresie hamowania niż konkurencja na suchej nawierzchni, jednak zużywają się szybciej niż inne porównywane modele. Hankook zamyka podium dzięki przewidywalnemu zachowaniu oraz łatwości sterowania, co czyni z niego dobry kompromis. Identyczną ocenę uzyskała marka Vredestin, co stanowi niespodziankę ze względu na atrakcyjną cenę. Jest ona bardzo szybka na torze i przewyższa niektóre marki premium.

Tabela klasyfikacji końcowejfot. © : rezulteo

 

W dalszej kolejności, Bridgestone zawdzięcza swoją pozycję oponie bez większych wad, lecz również niewyróżniającej się spośród konkurencji. Pokonuje on Pirelli oraz Continental, których wyniki były rozczarowujące pod pewnymi względami. Toyo jest przedostatnie za sprawą słabych osiągów podczas hamowania oraz braku charakteru. Czerwona lampka zapala się przy oponie od Nexen. Pomimo, że opona ta jest wyraźnie najtańsza nie polecamy jej ze względu na niską trwałość oraz dość nieoczekiwane reakcje na drodze.

 

Prowadzenie na torze Magny-Coursfot. © : rezulteo

W naszym teście porównawczym zdecydowaliśmy, by przeprowadzić jedynie testy na suchej nawierzchni. Możemy sobie wyobrazić, że gdyby test uwzględniał jazdę po mokrej drodze wyniki mogłyby być inne, zwłaszcza w przypadku marek premium, które nie wypadły najlepiej w tym zestawieniu. Niektórzy producenci, z pewnością postawili na inne cechy. Jednak na suchej drodze klasyfikacja generalna w pełni oddaje osiągi testowanego ogumienia. Istnieje możliwość, że niektóre aspekty mogą różnić się w zależności od samochodu testowego, zwłaszcza pod względem wrażeń podczas jazdy oraz jednorodności zużycia. Jeśli jednak jesteś posiadaczem lub posiadaczką samochodu kompaktowego z napędem na przednie koła, wiesz już jakie ogumienie będzie najlepsze na suchej drodze lub torze wyścigowym.

 

 

<< Poprzedni paragraf