Opony ekologiczne, oszczędność paliwa, emisja CO2 - Michelin opracowuje specjalne opony do Citroëna z technologią Hybrid Air
Center

Michelin opracowuje specjalne opony do Citroëna z technologią Hybrid Air

Środowisko Opublikowano 28-03-13 autor Maciej

Dzięki połączeniu silnika spalinowego oraz napędu na bazie sprężonego powietrza, prototyp Hybrid Air opracowany przez PSA Peugeot Citroën potrzebuje zaledwie 3 l paliwa do przejechania 100 km, emitując przy tym zaledwie 69 g CO2 na kilometr jazdy. Opony Tall & Narrow dostarczone przez firmę Michelin mają oczywiście swój udział w tym znakomitym wyniku.

Hybrid Air firmy Citroën Innowacyjna hybryda firmy Citroën - fot. © : PSA Peugeot Citroën

Opracowany w oparciu o Citroëna C3, model z technologią Hybrid Air może na pierwszy rzut oka nie wygląda inaczej, jednak są to tylko pozory. Jego napęd wykorzystuje w absolutnie nowatorski sposób benzynę i sprężone powietrze, co pozwala znacznie obniżyć zużycie paliwa (2,9 l/100 km) oraz emisję CO2 (69 g/km).
Warto porównać te osiągi ze zwykłym Citroënem C3, który przy takiej samej mocy zużywa 4,5 l/100 km oraz emituje 104 g CO2/km. Oznacza to zysk 1,6 l paliwa/100 km oraz obniżenie emisji CO2 o 35 g.

Opona Tall & Narrow firmy Michelinfot. © : Michelin
Uzyskanie tak wysokich osiągów nie byłoby możliwe bez wsparcia firmy Michelin dla przedsięwzięcia grupy PSA Peugeot-Citroën. Stworzenie specyfikacji technicznej nie było łatwym zadaniem, ponieważ wymagana była wysoka skuteczność zarówno pod względem oporu toczenia,  bezpieczeństwa,  komfortu, jak i wytrzymałości na zużycie.

Inżynierowie Michelin opracowali w związku z tym oponę w dość niestandardowym rozmiarze: 65/50 R 18, czyli wąską oraz o dużej średnicy (technologia Tall & Narrow), pozwalającą lepiej pogodzić antagonistyczne parametry Ten typ opony został już zastosowany podczas Challenge Bibendum w 2011 roku.
Dodatkowo, badacze zmniejszyli wagę kompletu ogumienia o prawie 7 kg . 
Opona opracowana przez Michelin pozwala też zaoszczędzić 0,18 litra paliwa na 100 km oraz  zmniejszyć emisję CO2 o 4,3 g na kilometr.