Opony ekologiczne, oszczędność paliwa, emisja CO2 - Salon we Frankfurcie: producenci opon również mają swoje wizje samochodu przyszłości

Salon we Frankfurcie: producenci opon również mają swoje wizje samochodu przyszłości

Środowisko Opublikowano 30-09-11

Nie tylko producenci aut prezentowali swoje prototypy podczas Salonu samochodowego we Frankfurcie. Michelin, Bridgestone, Hankook i Kumho również wykorzystali to wydarzenie, by zaprezentować stan zaawansowania swoich prac badawczych nad zrównoważoną mobilnością i przedstawić światu kilka modeli opon, które już wkrótce trafią na rynek.

Samochód przyszłości Targi Samochodowe Frankfurt 2011 fot. © : All Rights Reserved

Przemysł samochodowy wyszedł z kryzysu: oto pierwsze przesłanie, jakie towarzyszyło prezentacjom producentów podczas Salonu samochodowego we Frankfurcie. Nawet jeśli tematyka odpowiedzialności w motoryzacji pojawiała się bardzo często, równie popularne były osiągi oraz marzenia. Stoiska godne faraonów, wielkie show, niezliczone gadżety: tegoroczny pokaz w niczym nie przypominał skromnego Salonu w Paryżu. Mercedes, BMW oraz Audi, które nie mogły okazać się gorsze na swoim własnym boisku, podeszły do sprawy szczególnie poważnie. Jeśli wierzyć plotkom, Audi wydało jakieś 20 milionów euro, by zbudować oraz zapewnić atrakcje dla swojego "The Audi Ring".

Targi Samochodowe 2011 Ring Audifot. © : Josh Decker - Audi

Wielu producentów zdecydowało się na obecność podczas tegorocznego salonu samochodowego. Jaki mieli cel? Pokazać, że oni także przygotowują samochód przyszłości. Michelin, Bridgestone, Hankook i Kumho prezentowały na swoich stanowiskach prototypy opon przeznaczone dla hybrydowych pojazdów przyszłości. Skorzystali również z okazji, by odsłonić przed światem kilka nowych modeli.

Michelin, który silnie angażuje się w zrównoważoną mobilność, wyposażył w swoje opony Tubika, czyli rodzaj futurystycznego furgonu zaprojektowanego przez Citroën, oraz Amperę, hybrydowego sedana od Opla.

Opona prototyp Michelin na Citroenie Tubikfot. © : All Rights Reserved

• Firma Bridgestone zdecydowała się skupić przede wszystkim na ofercie opon zimowych. Chodzi przede wszystkim o model Blizzak LM80 przeznaczony dla klimatów kontynentalnych oraz Blizzak WS70 przystosowany do ekstremalnych warunków w północnej Europie. Mogliśmy także podziwiać prototyp stworzony specjalnie dla pojazdów elektrycznych marki BMW (BMW i3 i I8).

Opona prototyp Bridgestone Frankfurt 2011fot. © : All Rights Reserved

Hankook przedstawił dwa nowe modele : oponę sportową,  Ventus S1 Evo2, oraz oponę zimową,  Winter I*cept RS. Koreańska firma zaprezentowała również prototyp zielonej opony o bokach charakteryzujących się lepszą aerodynamiką, co pozwala zmniejszyć opory powietrza.

Opona prototyp Hankook Frankfurt 2011fot. © : All Rights Reserved

Kumho przedstawił na swoim stoisku zieloną oponę,  Ecowing 19 oraz oponę zimową o nazwie Zen KW19 Evolution. Oprócz tych nowości, na targach producent ten przedstawił wiele innych nowości wyróżniających się niezwykłym designem.

Opona prototyp Kumho Frankfurt 2011fot. © : All Rights Reserved

• Firma Continental natomiast postanowiła poświęcić swoją prezentację nowym systemom elektronicznym - wspomaganie kierownicy, systemy hamowania, czujniki... - czyli innej swojej specjalizacji.