Opony sportowe i z ultrawysokimi osiągami, opony i wyścigi - Salon w Paryżu: Mini John Cooper Works GP z oponami semi-slick od Kumho

Salon w Paryżu: Mini John Cooper Works GP z oponami semi-slick od Kumho

Sport Opublikowano 09-10-12 autor Mateusz

Produkcja nowego Mini JCW GP została ostatecznie potwierdzona: specjalna hipersportowa wersja łączy w sobie niższą wagę oraz większą moc. Podwozie, przygotowane do sportowego użytkowania na drodze i na torze, wykorzystuje zmodyfikowane zawieszenie oraz opony semi-slick: Kumho Ecsta V700.

Mini John Cooper Works GP wyposażony w opony Kumho Ecsta V700 fot. © : rezulteo

Pięć lat temu wyprodukowano pierwszy egzemplarz Mini GP, czyli sportową wersję słynnego auta miejskiego. Nie trzeba było wiele czasu, by przekonać niedowiarków, że Mini może stać się pełnoprawnym autem sportowym.

Model Mini GP „R56” był zatem szczególnie wyczekiwany. W Internecie krążyło mnóstwo informacji na temat zbliżającej się premiery. Teraz wiemy już z całą pewnością, że jest to auto dwumiejscowe, a jego silnik 1,6 l turbo dysponuje 218 KM mocy. Jeśli chodzi o osiągi, to Mini GP rozpędza się maksymalnie do 242 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,3 sekundy.

Nad drzemiącą w tym aucie mocą pozwala zapanować podwozie zoptymalizowane przez inżynierów Mini. Dostrzegliśmy też regulowane zawieszenie, tylną belkę przeciwnajazdową, bardziej agresywną geometrię nadwozia, a przede wszystkim…  opony semi-slick Kumho, a dokładniej Ecsta V700 w rozmiarze 215 40ZR17 83 W.

Opony semi-slick Kumho Ecsta V700 na kołach Mini GPfot. © : rezulteo

Celem Mini było silne podkreślenie faktu, że GP dołączyło do klanu „wyścigówek”. Wybierając Kumho, Mini zamierzało też wyróżnić się na tle konkurencji: Renault wyposażyło  Mégane R26-R w Toyo R888BMW wybrało Pirelli Pzero Corsa System do M3 GTS, a Porsche zdecydowało się wyposażyć ultrasportowe odmiany modelu 911 w opony Pilot Sport Cup firmy Michelin.

Wybór ten opłacił się, co potwierdza wynik 8 minut i 23 sekund uzyskany na torze Nürburgring, czyli o 18 sekund lepszy od następnego w klasyfikacji auta GP wyposażonego w tradycyjne opony turystyczne.

> Pokaz slajdów: Mini John Cooper Works GP na Międzynarodowych Targach Samochodowych