Opony sportowe i z ultrawysokimi osiągami, opony i wyścigi - Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu: konfrontacja Renault Clio 4 RS/Dunlop z Peugeotem 208 GTi/Michelin

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu: konfrontacja Renault Clio 4 RS/Dunlop z Peugeotem 208 GTi/Michelin

Sport Opublikowano 15-10-12 autor Mateusz

To jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń salonu samochodowego Mondial de l’Automobile 2012, który odbył się w Paryżu. Renault Clio 4 RS staje w szranki przeciwko Peugeotowi 208 GTi, czyli kolejna odsłona rywalizacji dwóch małych i szybkich aut, wręcz stworzonych do użytku sportowego. Walka między tymi dwoma modelami toczy się także na polu wyboru ogumienia: Renault wyposażyło swoje auto w ogumienie Dunlopa a Peugeot zdecydował się na Michelin.

Starcie Renault Clio 4 RS/Dunlop z Peugeotem 208 GTi/Michelin fot. © : rezulteo

Starcie Peugeot-Renault należy do wielkich klasyków motoryzacyjnych rozgrywek odbywających się zarówno na planie rozwiązań przemysłowych, jak i o serca pasjonatów motoryzacji. Podczas salonu Mondial 2012 miała miejsce kolejna bitwa. Przypadek? Raczej nie.

Sytuacja

Wprowadzone niedawno do sprzedaży, Peugeot 208 oraz Renault Clio 4 to dwa modele, których sukces komercyjny posiada kapitalne znaczenie dla przyszłości obu francuskich marek. Nawet jeśli edycje RS i GTi nie są sprzedawane w dużej ilości, pełnią rolę katalizatora sprzedaży dla całej gamy oraz mają ogromne znaczenie dla wizerunku marek.

Z roku na rok, różnice między tymi dwoma modelami pogłębiały się. W Renault postawiono na sportowy charakter bez żadnych kompromisów, podczas gdy Peugeot skupiło się na stronie sportowej i wyglądzie. Podczas tegorocznej edycji salonu motoryzacyjnego te tendencje odwróciły się: Clio wygrzeczniało a 208-ka pokazała rogi.

Renault Clio 4 RS kontra Peugeot 208 GTi

Jeśli chodzi o silnik, oba auta są do siebie dość zbliżone: 1,6 l turbo i 200 KM. Jednakże pod względem dynamicznym - podwozie, zawieszenie, opony - ich drogi się rozchodzą.

Renault Clio 4 RS z oponami Dunlop Sport Maxx RTfot. © : rezulteo

Renault Clio 4 RS jest dostępny z dwiema wersjami podwozia: Sport, przeznaczone do użytkowania sportowego na drogach, oraz  Cup, do walki na torach wyścigowych. W stosunku do wersji Sport, podwozie Cup charakteryzuje się o 15% twardszym zawieszeniem oraz o 5 mm niższym nadwoziem.

Spojrzenie na Dunlop Sport Maxx RTfot. © : rezulteo

Model Clio 4 RS jest wyposażony w ogumienie Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 205 40R18 86Y, które zapewnia prawdziwie sportowe osiągi zarówno na drodze, jak i na torze, co stwierdziliśmy podczas testu na torze Ascari.

W ciągu najbliższych miesięcy powinny pojawić się nowe wersje, bardziej radykalne i z pewnością wyposażone w opony semi-slick: na obraz i podobieństwo modelu Megane R26-R wyposażonego w opony Toyo R888.

Peugeot 208 GTi z oponami Michelin Pilot Exalto 2fot. © : rezulteo

W modelu Peugeot 208 GTi wszystko podporządkowane jest sportowi: mniejsza waga, rozstaw osi przednich zwiększony o 10 mm oraz tylnych o 20 mm, usztywniona rama i poprzeczka oraz specjalne zawieszenie. 

Spojrzenie na Michelin Pilot Exalto 2fot. © : rezulteo

Jeśli chodzi o ogumienie, model 208 GTi został zaprezentowany na salonie w Paryżu z oponami Michelin Pilot Exalto 2 w rozmiarze 205 45R17 88V. Jak przypuszczamy, model PE2 powinien zostać zastąpiony przy wprowadzaniu pierwszych aut na rynek przez Pilot Sport 3, który stanowi sportowy punkt odniesienia współgrający ze sportowymi ambicjami 208-ki.