Opony sportowe i z ultrawysokimi osiągami, opony i wyścigi - Apollo Tyres i adaptacyjny przedni spojler Porsche 911 Turbo

Apollo Tyres i adaptacyjny przedni spojler Porsche 911 Turbo

Sport Opublikowano 04-02-14 autor Maciej

Producenci opon zajmują się nie tylko ogumieniem samochodów. Apollo Tyre opracowało bardzo oryginalny sposób na optymalizację aerodynamiki nowego Porsche 911 Turbo

Koncepcja Active Aerodynamics w Porsche Innowacyjny pomysł na optymalizację właściwości aerodynamicznych w nowym Porsche 911 Turbo - fot. © : Porsche

Guma pod zderzakiem? Dlaczego nie

Jak wiadomo, samochód posiada standardowo cztery gumowe opony oraz karoserię z metalu i plastiku. Tymczasem, w nowym Porsche 911 Turbo sprawa wygląda nieco inaczej: karoseria składa się oczywiście z różnych metali i materiałów kompozytowych, lecz dodatkowo w dolnej części maski posiada gumowy spojlertego samego koloru co opony. Element ten został opracowany w ścisłej współpracy ze specjalistami od ogumienia z Apollo Tyres, za sprawą filii Vredestein. Model 911 Turbo i jego ekstremalna wersja Turbo S to pierwsze sportowe modele dysponujące mobilnym i sterowanym systemem aerodynamicznym, który pozwala samochodowi sprawniej pokonywać opór powietrza .

Air Master by Vredesteinfot. © : Vredestein

Mniejszy lub większy docisk

Zaglądając pod zderzak 911 Turbo, dostrzeżecie dużych rozmiarów element, całkowicie niespotykany dotąd w autach sportowych: tajemniczą, ciemnoszarą gumową listwę, która zmienia swoją objętość w zależności od warunków jazdy. Kiedy samochód zwalnia, aby pokonać próg na szosie, element ten całkowicie się kurczy, a kiedy auto przyspiesza do wysokiej prędkości,  guma rozpręża się, optymalizując właściwości aerodynamiczne pojazdu oraz ograniczając zużycie paliwa. A kiedy kierowca chce wycisnąć maksimum możliwości  z niemieckiego auta, przedni spojler rozciąga się całkowicie, zapewniając maksymalny docisk do powierzchni drogi. Według Porsche, technologia „Air Master by Vredestein” będąca częścią pakietu „Active Aerodynamics” pozwala modelowi  911 Turbo S zyskać co najmniej dwie sekundy na okrążeniu  toru w Nürburgring