Opony sportowe i z ultrawysokimi osiągami, opony i wyścigi - 4 pytania do Philippe Mussatiego, dyrektora zawodów w Michelin

4 pytania do Philippe Mussatiego, dyrektora zawodów w Michelin

Sport Opublikowano 04-06-12 autor Mateusz

24-godzinny wyścig na Nürburgringu to wyjątkowa próba wytrzymałości. Jego 25-kilometrowa trasa prowadząca przez mityczną Nordschleife oraz współczesny tor F1 przenosi uczestników oraz ich samochody do mechanicznego piekła, pełnego swądu spalonej gumy i wgniecionych karoserii. Skorzystaliśmy z naszej obecności na miejscu, by spotkać się z Philippem Mussatim i dowiedzieć się, jak Michelin przygotował się do wyścigu, a przede wszystkim jak doświadczenia zebrane na niemieckim asfalcie będą wykorzystywane do opon turystycznych.

Zdjęcie Philippe Mussati fot. © : © rezulteo

rezulteo : Czy może Pan opisać, czym wyróżniają się opony, które są tu proponowane różnym zespołom?

Philippe Mussati : Nie produkujemy opon specjalnie na potrzeby Nürburgringu, nasza gama produktów pokrywa potrzeby mistrzostw. Kiedy realizujemy specyfikację techniczną opon endurance bierzemy pod uwagę wszystkie cechy tras, które można napotkać podczas mistrzostw, takie jak np. bardzo wyboisty teren, który mamy tutaj, czy też wysokie prędkości, które są osiągane na torze Monza.

rezulteo : Czy posiadacie stuningowane oraz/lub zmodyfikowane opony specjalnie dla potrzeb niektórych stajni?

Philippe Mussati : Należy rozróżnić 2 rodzaje naszych produktów: opony dostępne w sprzedaży, które każdy zespół może kupić u swojego sprzedawcy. Udostępniamy je tu wszystkim uczestnikom.
Zupełnie innym produktem są opony prototypowe, które są udostępniane tylko wyselekcjonowanym, najlepszym zespołom, posiadającym największe szanse na zwycięstwo. W takim wypadku przeprowadzamy tuning opon według pojazdów. Przykładowo opony do Audi R8 będą bardziej miękkie niż do Porsche 911.

 rezulteo : W jaki sposób przygotowujecie się do wyścigu?

Philippe Mussati : Przybyliśmy na ten wyścig z 7 technikami oraz jednym inżynierem, by zarządzać całym paddockiem. Połowę naszych sił poświęcamy wspomnianym najlepszym zespołom. Nie przygotowujemy się w żaden specjalny sposób, znamy bardzo dobrze ten wyścig i wiemy, czego się spodziewać.

rezulteo : W jaki sposób doświadczenie uzyskane podczas równie wymagającego wyścigu może zostać wykorzystane przy tworzeniu opon turystycznych?

Philippe Mussati : Wszystkie opony turystyczne z naszej gamy Super Sport (Pilot SuperSport, Pilot Sport Cup…) wykorzystują technologie rozwinięte przez Michelin podczas wyścigów. Szczególnie pod względem optymalizacji mieszanki, profili karkasów oraz zastosowanych tkanin.

Wózki z oponamifot. © : © rezulteo

Czytaj także:

> 24 godziny na Nürburgringu: wyścig
> 24 godziny na Nürburgringu: Porsche i Michelin - mieszanka wybuchowa