Opony sportowe i z ultrawysokimi osiągami, opony i wyścigi - 24 godziny na Nürburgringu: wyścig

24 godziny na Nürburgringu: wyścig

Sport Opublikowano 31-05-12 autor Mateusz

24-godzinny wyścig po Nüburgringu to jedno z największych wyzwań dla kierowcy i jego samochodu na świecie, jeśli chodzi o wytrzymałość. Ze względu na specyficzny charakter tej trasy, wyścig pozwala odczuć niesamowite osiągi, których doświadczyliśmy na własnej skórze dzięki producentowi opon Michelin.

24 godzinny wyścig w Nurburgringu nocą 24 godzinny wyścig w Nurburgringu nocą - fot. © : © rezulteo

Wyścig, który odbył się 19 i 20 maja 2012 roku, przebiegał mityczną trasą Nordschleife, a także nowoczesnym torem F1 w wersji skróconej. Zastosowana konfiguracja pozwoliła uzyskać dokładnie 25,378 kilometrów najeżonych wyzwaniami dla aut i kierowców. Najwięcej na świecie.

zdjęcie toru nurburgringfot. © : © rezulteo

Lecz Nürburgring nie zawdzięcza przecież swej złej sławy samej długości trasy, lecz temu, jak bardzo jest niebezpieczna i wymagająca. Potwierdza to choćby mistrz świata Jackie Stewart, którego zapytaliśmy o opinię na temat tego miejsca. „Jeśli jakiś kierowca powie wam, że nie nie ma czego się bać na Ringu, istnieją dwie możliwości: albo kłamie, albo nie jechał wystarczająco szybko, by zrozumieć, czym jest Ring! 

24-godzinne wyścig na torze Ring jako ostatni wykorzystuje jeszcze Nordschleife, która posiada ogromne znaczenie symboliczne dla amatorów wyścigów samochodowych i jest mekką kierowców z krwi i kości, szukających prawdziwego wyzwania dla siebie, członków swojej ekipy oraz sprzętu.

Cechą szczególną tego wyścigu jest to, że przyciąga szerokie spektrum umiejętności oraz budżetów: od prywatnych zespołów wyposażonych w najlepszy sprzęt po amatorów dysponujących o wiele skromniejszymi autami. Łącznie na podbój zielonego piekła wyrusza jakieś 240 zespołów.

Zdjęcie startu wyścigu w Nurburgringfot. © :

Na linii startowej tej 40-ej edycji znajdziemy silną reprezentację niemieckiej myśli technicznej, ze szczególnym uwzględnieniem Audi R8, jak również Porsche  z niezawodnym zespołem tunerów Manthey Racing, nie wspominając o Mercedesie SLS AMG oraz BMW Z4 GT3. 

Nie jest to wyczerpująca lista, ponieważ można tam było spotkać też wiele innych, bardziej egzotycznych pojazdów, choćby McLaren MP4-12C, Nissan GT-R, Peugeot RCZ, Honda S200, Audi TT, BMW M3

Start wyścigu 24 godzinego w Nurburgringufot. © : © rezulteo

Oprócz zwycięstwa Audi R8 LMS zapamiętamy przede wszystkim doskonałe 4-te miejsce Z4 z Marc VDS Racing, co stanowi doskonały wynik jak na pierwszy start w tych zawodach. Należy również docenić klasę zespołu twórcy gry Gran Turismo, Kazunori Yamauchiego, który ukończył wyścig na 30 pozycji, a w swojej grupie zajął pierwsze miejsce.

Lecz odstawmy na bok wyniki - liczy się przede wszystkim zaangażowanie kierowców oraz samozaparcie zespołów, które wzbudzają szacunek sprawną logistyką oraz rygorystycznym zarządzaniem zasobami. Ponad 160 zakrętów pokonywanych w ciągu 24 godzin wymaga doskonałego zarządzania ogumieniem, by móc utrzymać pewną regularność oraz stawić czoła ewentualnym zmianom pogody. Każde zboczenie z kursu może drogo kosztować ze względu na brak zjazdów na bardzo szybkich odcinkach trasy. Pomimo, że problemy na torze były dość częste, obyło się bez poważnych wypadków.

Zdjęcie z wypadku w Nurburgringufot. © : © rezulteo

Czytaj także:

> 4 pytania do Philippe Mussatiego, dyrektora zawodów w Michelin
> 24 godziny na Nürburgringu: Porsche i Michelin - mieszanka wybuchowa