Nowe opony : aktualności producentów opon - Wypróbowaliśmy nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 !

Wypróbowaliśmy nowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 !

Nowe opony Opublikowano 06-06-16 autor Julien Taillandier

Po pięciu latach kariery pełnej wyróżnień, Eagle F1 Asymmetric 2 odchodzi na zasłużoną emeryturę. Nowa trzecia wersja tego modelu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców dzięki swojej wszechstronności.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrej drodze fot. © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Linia opon Eagle F1 jest dobrze znana w środowisku sportowym. Ogumienie to jest montowane fabrycznie w licznych pojazdach, gdyż od zawsze wyróżniała się doskonałą wszechstronnością i bardzo dobrze wypadła w licznych testach porównawczych. Jej atutem był doskonały kompromis między osiągami oraz bezpieczeństwem.

Segment opon UHP (Ultra High Performance) rozwija się bardzo dynamicznie. Trafia na wyposażenie coraz liczniejszych aut kompaktowych i sedanów, nie jest więc już wyłączną domeną aut sportowych, co w sposób naturalny wiąże się z wyższą wszechstronnością kosztem czysto sportowych cech. Już od poprzedniej generacji linia ogumienia Eagle F1 Asymmetric zdąża w tym samym kierunku. Model Asymmetric 3 kontynuuje ten trend, mierząc w pozycję lidera w segmencie UHP w zakresie bezpieczeństwa, zwłaszcza na mokrej drodze.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3: jazda próbnafot. © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Technologia, która się rozwija

Zespoły Goodyeara podkreślają, że Asymmetric 3 został opracowany pod kątem jak najlepszych osiągów kluczowych dla kierowców, takich jak hamowanie na mokrej drodze. Trzy technologie mają umożliwić nowemu modelowi uzyskanie lepszych osiągów od poprzednika: 

  • Optymalizacja bieżnika (rozkład i kształt klocków gumowych).
  • Mieszanka gumowa nowej generacji ze specjalną żywicą.
  • Wzmocniona struktura.

Goodyear zapowiada odczuwalny wzrost osiągów względem modelu Asymmetric 2, ze szczególnym naciskiem na doskonałe parametry w porównaniu z konkurencją, o czym świadczy badanie przeprowadzone przez instytut Dekra.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3fot. © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Test na mokrej nawierzchni

Przeprowadziliśmy nasz test za kierownicą  Golfa 7 R o mocy 300 KM na torze Goodyeara do jazdy po mokrej drodze, na południu Francji (Mireval). Próba na tego typu torze to gwarancja stałych warunków jazdy oraz jednakowej ilości wody na asfalcie.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 na mokrym torzefot. © : © : C.HUNSICKER/ACE Team

Znamy już tę trasę, przetestowaliśmy na niej wiele opon, choćby Goodyear EfficientGrip Performance. Dzięki temu wiemy, że nawierzchnia jest stosunkowo szorstka, a utraty przyczepności mogą być bardzo gwałtowne w przypadku niektórych opon.

Początek jazdy przebiegł w umiarkowanym tempie, by móc ocenić boczną przyczepność opon, jak i ich ogólną równowagę. Asymmetric 3 okazała się relatywnie neutralna, wręcz przewidując zmiany. Zwiększyliśmy więc tempo, gwałtownie przyspieszając: tutaj również nowa opona daje poczucie bezpieczeństwa, jest bardzo progresywna, podczas gdy inne opony sportowe mogłyby okazać się bardziej niepokorne w tych warunkach.

Wchodziliśmy w zakręty z dużą dozą optymizmu, w wyniku czego zaobserwowaliśmy lekką podsterowność (uciekający przód), dość łatwą do skontrowania, wystarczyło puścić pedał gaz i skorygować trajektorię jazdy kierownicą.
Testy hamowania, które przeprowadziliśmy na mokrej drodze, potwierdziły nasze wrażenia. Podczas testów przy prędkości 80 km/h model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 potrzebował drogi hamowania krótszej średnio o długość samochodu względem modelu Asymmetric 2.

Podsumowując możemy ocenić nasze wrażenia jako bardzo pozytywne za sprawą doskonałej przyczepności na mokrej drodze. Aby poznać rzeczywisty poziom osiągów tego modelu, zachęcamy do zapoznania się z jego notami.

Dostępność:

Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest montowany fabrycznie na kołach takich aut jak Jaguar XF, Mercedes Classy E czy Chevrolet Camaro. Jest już dostępny w rozmiarach od 17 do 20 cali.