Nowe opony : aktualności producentów opon - Toyo Proxes R888R: nowa referencyjna opona semi-slick?

Toyo Proxes R888R: nowa referencyjna opona semi-slick?

Nowe opony Opublikowano 15-12-14 autor Maciej

Toyo R888 to opona doskonale znana wszystkim fanom imprez typu trackdays. Opona R888R, mniej uniwersalna niż jej poprzednik, właśnie została zaprezentowana i będzie stanowić uzupełnienie gamy.

Asymetryczny bieżnik Toyo Proxes R888R Oto następca Toyo R888, opona R888R o asymetrycznym profilu - fot. © : Toyo

Model Toyo Proxes R888 jest doskonale znany amatorom samochodów sportowych oraz trackdays. Za sprawą posiadanej homologacji do użytku drogowego, jest skierowany do kierowców poszukujących produktu o ekstremalnych osiągach na suchej nawierzchni.

Opona ta jest spotykana również w wyścigach po trasach górskich (tzw. hillclimbing) oraz w licznych pojazdach historycznych. Szeroki wachlarz dostępnych rozmiarów (od 13 do 20 cali) sprawia, że model ten pasuje do wielu aut sportowych. R888R ma wykazywać jeszcze lepsze osiągi i oferować ekstremalne korzyści na suchej nawierzchni, kosztem gorszych osiągnięć na mokrej drodze niż jej poprzednik.

W Toyo Proxes R888R zastosowano zupełnie inną architekturę. Model R888 był oponą kierunkową, podczas gdy w nowszej wersji, czyli R888R, zastosowano bieżnik asymetryczny. Ta radykalna zmiana powinna, przynajmniej teoretycznie, ulepszyć sterowność ogumienia.

Porównanie Toyo Proxes R888 i R888Rfot. © : Toyo

Jednakże najważniejsze zmiany niekoniecznie są najbardziej widoczne. Według testów przeprowadzonych przez Toyo, R888R jest szybsza na torze, wykazuje się też lepszą odpornością na przegrzanie.

Zwrócono również uwagę na wrażenia, by zoptymalizować odczucia za kierownicą oraz przyjemność z jazdy.

R888 jest nadal dostępna w ofercie producenta, a R888R będzie stopniowo wprowadzana na rynek z 2015 roku, w wymiarach od 13 do 19 cali.