Nowe opony : aktualności producentów opon - Nowe Pirelli P-zero: ewolucja czy rewolucja?
Center

Nowe Pirelli P-zero: ewolucja czy rewolucja?

Nowe opony Opublikowano 14-06-16 autor Julien Taillandier

Model Pirelli Pzero to absolutna klasyka w kategorii sportowych opon. Po wyjątkowo długiej i udanej karierze, nadszedł czas by ustąpić miejsca — i to nie jednemu, lecz aż trzem sukcesorom.

Pirelli Pzero z oznakowaniem fot. © : Lizeo Online Media Group

Linia opon Pzero świętuje w tym roku swoje trzydzieste urodziny. Z tej okazji Pirelli idzie o krok dalej pod względem ekskluzywności, oferując koncepcję opon na miarę, o różnych bieżnikach i oznaczeniach.

Dostępne 3 różne wersje

Aby być jak najbliżej rzeczywistych potrzeb kierowców, Pirelli opracowało różne wersje bieżnika Pzero, który będzie przeznaczony do pojazdów różnych rozmiarów (nie będzie więc można pomylić się przy wyborze opony), a dodatkowo zyska liczne oznaczenia.

Test Pirelli Pzerofot. © : Lizeo Online Media Group

Pierwsza wersja jest przeznaczona do sedanów klasy premium, takich jak Jaguar XEBMW Serie 7Mercedes Classe C etc.  oraz jest zoptymalizowana pod kątem takich parametrów, jak bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Druga z kolei jest godnym następcą Pzero i posiada wszystkie jego zalety. Jest przeznaczona do potężnych maszyn (Porsche, FerrariMercedes AMG …), oferuje o wiele więcej sportowego zacięcia.

Trzecia jest najbardziej sportowa. Łatwo odróżnić ją od reszty dzięki nazwie „Corsa”. Kryje się za nią opona do najbardziej ekstremalnych zastosowań, przeznaczona do supersamochodów takich jak Pagani Huayra BC.

Każda z tych wersji została zoptymalizowana pod kątem najnowszych technologii Pirelli, posiadają jednak wiele wspólnych cech, zwłaszcza w zakresie stopki opony udoskonalonej dzięki doświadczeniom zdobytym w Formule 1. Jednak wykorzystanie nowych materiałów umożliwiło również zmniejszenie wagi.

Rozwiązania te zainteresowały producentów samochodów, o czym świadczy ponad 60 uzyskanych już homologacji.

 

Oznaczenia producenta: niezbędny rys indywidualnego charakteru 

Z tego co nam wiadomo Pirelli jest pierwszym producentem, który w równie jasny sposób informuje o modyfikacjach wprowadzanych w oponach z oznakowaniem producenta.

Pirelli przedstawiło nam wszystkie zmiany przeprowadzone w nowym modelu Pzero sprzedawanym z oznaczeniami producentów. Dzięki nim możemy dowiedzieć się np., że Audi kładzie nacisk na aspekt ekonomiczny oraz komfort jazdy. Ferrari i McLaren z kolei stawiają na czyste osiągi, podczas gdy producenta Lamborghini interesuje przede wszystkim przyczepność na mokrej nawierzchni.

 

Test

Przeprowadzony przez nas test ostatnich generacji Pzero nie charakteryzował się ściśle naukowym podejściem. Pozwolił nam jednak porównać odczucia podczas jazdy z różnymi modelami Pzero, nawet jeśli nie możemy wyciągnąć żadnych wniosków w porównaniu z konkurencją.

Test Pirelli P-zerofot. © : Lizeo Online Media Group

Nowe Pzero ujarzmiło nerwowość reakcji, która charakteryzowała jego poprzednika.  Ogólna równowaga, przyczepność i precyzja były absolutnie bez zarzutu na suchym asfalcie naszego toru testowego. Szczególnie za kierownicą auta Seat Leon Cupra 280, w którym precyzja prowadzenia jest zachwycająca, a wejścia w zakręt szybkie i pewne.

Testowanie Pirelli Pzerofot. © : Pirelli

 

Nowa gama Pzero jest dostępna w 42 rozmiarach od 18 do 22 cali i będzie stopniowo zastępować poprzedni model w ciągu najbliższych miesięcy we wszystkich istniejących rozmiarach.
Kolorowe boki będą dostępne jako opcja przed końcem roku.