Nowe opony : aktualności producentów opon - Nowe opony w gamie Nokian: iLine i eLine 2
Center

Nowe opony od Nokiana: iLine i eLine 2

Nowe opony Opublikowano 28-07-16 autor Alexandre Lenoir

Finlandzki producent ogumienia, firma Nokian, wprowadza na rynek dwa nowe modele opon letnich: iLine oraz eLine 2, zaprojektowane między innymi po to, aby stawić czoło trudnym warunkom jazdy, dzięki zastosowaniu rowków Venturiego i technologii Coanda.

Nokian eLine 2 Nowe opony letnie Nokian iLine i eLine 2 to idealny wybór na trudne warunki jazdy - fot. © : Nokian-2016

Dostępny w rozmiarach od 13 do 16 cali, nowy model iLine przystosowany jest do aut miejskich i kompaktowych. Został zaprojektowany, aby stawić czoła trudnym warunkom jazdy z jakimi można mieć do czynienia w Europie Środkowej. Opona charakteryzuje się również odpornością na szkodliwe działanie żwiru i podniszczonych przez czas nawierzchni drogowych. Rozmieszczone na wewnętrznych i zewnętrznych barkach opony rowki Venturiego mają przede wszystkim chronić przed zjawiskiem aquaplaningu. Wzór bieżnika (m.in.  rzeźbienia między klockami gumy) został zoptymalizowany pod kątem szybszego odprowadzania wody.
Model iLine nie pozostaje w tyle w kwestii oszczędności: oprócz odporności na kaprysy pogody, charakteryzuje się również niskimi oporami toczenia i znakomitą odpornością na zużycie. Deseń piłeczki golfowej na ścianie bocznej sprzyja chłodzeniu opony, a dodatkowo redukuje opór powietrza i szumy toczenia. Innym dobrym sposobem na zmniejszenie temperatury ogumienia jest dodanie olejku sosnowego do krzemionki, co ogranicza tarcie między cząsteczkami gumy, a tym samym zmniejsza nagrzewanie mieszanki.

fot. © :
 

Dostępne w rozmiarach od 15 do 16 cali, opony z serii eLine przeznaczone są głównie dla segmentu aut kompaktowych. Ten model opony, odznaczony etykietą klasy AA, daje obietnicę doskonałej przyczepności podczas hamowania na mokrej nawierzchni oraz efektywności energetycznej godnej najlepszych modeli z segmentu. Mimo, że Nokian specjalizuje się w oponach zimowych, to należy docenić jego starania o miejsce na podium wśród czołowych marek opon letnich klasy premium. Firma położyła największy nacisk na kwestie bezpieczeństwa i w tym celu wykorzystuje technologię Coanda zapobiegającą zjawisku aquaplaningu. Polega ona na zastosowaniu wzdłużnych rowków skutecznie odprowadzających wodę z bieżnika. Zdaniem Nokiana, podobna technologia stosowana jest w kontroli przepływu powietrza na skrzydłach samolotu i statecznikach bolidów Formuły 1.

fot. © :
 

Nie zaniedbano również problemu hałasu toczenia. Aby uniknąć przedostawania się fal dźwiękowych do kabiny samochodu, Nokian zastosował specjalną mieszankę gumową w części znajdującej się między bokiem i gumą. Oprócz aerodynamicznej rzeźby sprzyjającej odprowadzaniu strumieni powietrza, bieżnik jest również wyposażony w nowy wskaźnik bezpieczeństwa, informujący w jasny sposób o głębokości rowków wyrażonej w milimetrach. Jeśli zostały już tylko 4 mm, czerwony pasek wskazuje, że czas udać się do serwisu.

Premiera nowych gam iLine i eLine spodziewana jest wiosną 2016.