Nowe opony : aktualności producentów opon - ContiWinterContact TS 850: opona zimowa do aut kompaktowych oraz sedanów średniej klasy

ContiWinterContact TS 850: opona zimowa do aut kompaktowych oraz sedanów średniej klasy

Nowe opony Opublikowano 07-01-13 autor Mateusz

Opona ContiWinterContact TS 850 jest przeznaczona do średniej klasy aut kompaktowych oraz sedanów. Producent obiecuje znaczące zwiększenie osiągów w stosunku do poprzednika - modelu ContiWinterContact TS 830 - zarówno w kwestii bezpieczeństwa, jak i opłacalności oraz poszanowania środowiska naturalnego.

ContiWinterContact TS 850 fot. © : Continental

Rynek opon zimowych znajduje się w pełnej ekspansji i co roku w tym sezonie producenci wprowadzają nowe modele coraz to skuteczniejsze na drodze. Continental  nie jest tu bynajmniej wyjątkiem. Producent przedstawi za kilka tygodni model ContiWinterContact TS 850, oponę zimową do średniej klasy aut kompaktowych oraz sedanów, która zastąpi  ContiWinterContact TS 830.

Według zapewnień producenta, model ContiWinterContact TS 850 oferuje zwiększoną przyczepność na drogach zimowych, bardzo dobre osiągi związane z jazdą oraz  hamowaniem na mokrej nawierzchni, lepszą  zwrotność, większą wytrzymałość na zużycie oraz niższe  opory toczenia . 

Aby uzyskać lepsze parametry w tych wszystkich kategoriach, inżynierowie firmy Continental skupili się przede wszystkim na  rysunku oraz lamelach bieżnika, a także na  strukturze boków.

ContiWinterContact TS 850fot. © : Continental

Więcej ostrych krawędzi zapewnia zwiększona przyczepność na drogach zimą

Kierunkowy bieżnik nowej opony ContiWinterContact TS 850 zapewnia lepszą przyczepność na śniegu dzięki zwiększeniu o 10% « gryzących »krawędzi biorących udział w ruszaniu z miejsca i hamowaniu oraz o 20% krawędzi zapewniających przyczepność na zakrętach. Dodatkowo, rysunek bieżnika został tak zaprojektowany, by mógł zachować taki sam poziom skuteczności przez cały czas użytkowania opony.

Lamele zwiększające zwrotność na wszystkich rodzajach podłoża

Inna innowacja technologiczna jest związana z lamelami. Zostały one umieszczone sinusoidalnie w centralnej partii bieżnika, zwiększając tym samym przyczepność na ośnieżonych drogach oraz na oblodzonych odcinkach. Lamele żłobkujące klocki na barkach opony, zwiększają sztywność opony na zakrętach, a więc i zwrotność pojazdu na wszystkich typach nawierzchni. 

Opory toczenia niższe o 10%

Firma Continental zdołała również zoptymalizować opory toczenia swej nowej opony zimowej, by zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Jej inżynierowie zmienili skład mieszanki w boku opony, dzięki czemu jest ona teraz mniej podatna na deformację w tej strefie. Uzyskano w ten sposób o 10% lepsze wyniki w stosunku do poprzedniego modelu.

Przeczytaj również

>> Konkurenci ContiWinterContact TS 850
>> Rozmiary ContiWinterContact TS 850