Nowe opony : aktualności producentów opon - Michelin Primacy 3: technologia w służbie bezpieczeństwa

Michelin Primacy 3: technologia w służbie bezpieczeństwa

Nowe opony Opublikowano 24-10-11 autor Mateusz

Dla zwiększenia przyczepności w modelu Primacy 3, firma Michelin wykorzystała dwie innowacyjne technologie: kompleksowe połączenie składników bieżnika oraz proces umożliwiający wykonanie rysunku bieżnika o niezwykle cienkich lamelkach.

Opona Michelin Primacy 3 fot. © : Michelin

Celem inżynierów firmy Michelin, którzy zaprojektowali oponę Primacy 3, było utrzymanie stałego kontaktu ogumienia z podłożem przy każdej pogodzie i na każdym rodzaju nawierzchni. W celu zapewnienia jak najlepszej przyczepności, firma Michelin wykorzystała dwie innowacyjne technologie:

Wysoce kohezyjną mieszankę gumową
Nowa, opatentowana guma mająca zastosowanie w oponie Michelin Primacy 3 stanowi złożoną mieszankę różnych elastomerów, substancji wzmacniających na bazie krzemionki oraz uplastyczniających, których głównym składnikiem jest żywica.

Innowacja polega na doborze składników, optymalnym wyważeniu ilości części składowych oraz procesu ich połączenia w mieszance. Wynik?  Wysoka kohezja składników mieszanki gumowej, która przekłada się na wysoką odporność na ścieranie.

Supercienkie, samoblokujące lamele
Opona musi posiadać jak największą powierzchnię kontaktu z podłożem, by móc stawić ogromnym obciążeniom podczas nagłego skręcania lub hamowania. Koncentrując się na tej właśnie zasadzie, inżynierowie Michelin stworzyli opatentowany rysunek bieżnika wyposażony w samoblokujące się lamele. Potrafią one zahaczać się między sobą, co zapewnia lepszą  sztywność opony oraz skuteczniejszy kontakt między oponą i podłożem.

Minimalna grubość  tych nowych lameli nie przekracza 0,2 mm: to prawdziwy wyczyn technologii, zdaniem Michelin. Jeśli chodzi o porównania, są one dwa lub trzy razy cieńsze, niż lamele stosowane w oponach zimowych.

Czytaj także:
>> Michelin Primacy 3 : rozmiary
>> Michelin Primacy 3 : bezpieczeństwo przede wszystkim