Nowe opony : aktualności producentów opon - Michelin Pilot Alpin 4: bieżnik o dużej ilości nacięć, lamele 3D i miękka guma

Michelin Pilot Alpin 4: bieżnik o dużej ilości nacięć, lamele 3D i miękka guma

Nowe opony Opublikowano 27-03-12 autor Mateusz

Opony Pilot Alpin zostały stworzone z wykorzystaniem najnowszych technologii opracowanych przez Michelin. Po raz pierwszy wykorzystano w nich technikę Ridge-n-Flex polegającą na połączeniu bieżnika zoptymalizowanego pod kątem jazdy zimowej (lamele StabiliGrip) z miękką mieszanką gumową (Helio Compound 3D).

Michelin Pilot Alpin 4 na Porsche 911 fot. © : Michelin

W przypadku swojego nowego modelu Pilot Alpin, Michelin proponuje zaprojektowany od nowa bieżnik oraz nową mieszankę gumową.

Bieżnik o dużej ilości nacięć 

Bieżnik Michelin Pilot Alpin 4fot. © : Michelin

W stosunku do wcześniejszego modelu Pilot Alpin 3, bieżnik został mocno ponacinany, by zmaksymalizować przyczepność na zimowych nawierzchniach. Ilość krawędzi wzrosła o 74%, a lameli - o 135%.

Skrzyżowane lamele

Bieżnik Michelin Pilot Alpin 4fot. © : Michelin

Zaprojektowane trójwymiarowo (technika StabiliGrip) lamele posiadają dużą głębokość i są ułożone pod różnymi kątami, by zapewnić maksymalną motoryczność bez względu na promień skrętu kierownicy. Technologia ta umożliwia również przerwanie warstwy wody na nawierzchni oraz zapewnia sztywność blokom.

Jeszcze bardziej miękka mieszanka gumowa

W przypadku opony zimowej jakość mieszanki gumowej posiada kluczowe znaczenie. W najnowszej wersji opony Pilot Alpin, Michelin wzbogacił zastosowaną mieszankę o krzemionkę i olej słonecznikowy (technologia Helio Compound). Zapewnia ona doskonałą elastyczność nawet przy niskiej temperaturze, co gwarantuje przyczepność zarówno na mokrej nawierzchni, jak na śniegu i lodzie.

Przeczytaj również:

Michelin Pilot Alpin 4: rozmiary
Michelin Pilot Alpin 4: test rezulteo
Michelin Pilot Alpin 4: osiągi