Nowe opony : aktualności producentów opon - Michelin Latitude Alpin 2: technologia
Center

Michelin Latitude Alpin 2: technologia

Nowe opony Opublikowano 28-03-12 autor Mateusz

Opona Michelin Latitude Alpin 2 korzysta z tych samych innowacji co Pilot Alpin 4. W niej również zastosowano technologię Ridge-n-Flex, łącząc bieżnik o dużej ilości nacięć (lamele StabiliGrip) z mieszanką gumową, która zachowuje elastyczność w niskiej temperaturze (Helio Compound 3D).

Michelin Latitude Alpin 2 fot. © : Michelin

Liczba lameli zwiększona o 75%
Rysunek bieżnika posiada kluczowe znaczenie dla parametrów opony zimowej. W bieżniku Latitude Alpin zastosowano technologię mającą na celu optymalizację trakcji oraz hamowania na śniegu i lodzie. Dzięki temu, model ten może pochwalić się liczbą krawędzi większa o 40%, a lameli o 75%, w stosunku do swego poprzedniczki.

Inny mocny punkt nowego modelu Latitude Alpin stanowią lamele Stabiligrip. Zaprojektowane w 3 wymiarach, charakteryzują się większą głębokością od klasycznych lameli oraz rozmieszczeniem pod różnymi kątami. Celem jest zapewnienie optymalnej trakcji bez względu na promień skrętu kierownicy. Lamele StabiliGrip umożliwiają również przebicie warstwy wody i zapewniają sztywność klocków bieżnika.

Dodatkowo ciągły rowek centralny umożliwia optymalne przekazywanie napędu w SUV-ach o dużej mocy.

Mieszanka gumowa Helio Compound
Zastosowana mieszanka gumowa wpływa w sposób znaczący na parametry opony zimowej. Będą one tym wyższe, im większą elastyczność zachowuje opona w niskich temperaturach. Aby uzyskać jak najlepsze rezultaty pod tym względem, firma Michelin opracowała mieszankę na bazie krzemionki oraz oleju słonecznikowego o nazwie Helio Compound 3G.

Przeczytaj także:

Michelin Latitude Alpin 2: rozmiary
Michelin Latitude Alpin 2: test rezulteo
Michelin Latitude Alpin 2: osiągi