Nowe opony : aktualności producentów opon - Na targach The Tire Cologne firma Hankook przedstawiła nową oponę całoroczną Kinergy 4S2

Hankook odświeża swoją gamę opon całorocznych, wprowadzając Kinergy 4S2

Nowe opony Opublikowano 06-06-18 autor Yannick O'Conor

Na niemieckich targach The Tire Cologne firma Hankook przedstawiła nową oponę całoroczną Kinergy 4S2. To już piąta generacja całorocznych opon tego południowokoreańskiego producenta.

Bieżnik opony całorocznej Hankook Kinergy 4S2: po raz pierwszy Hankook wykorzystuje bieżnik kierunkowy w oponie całorocznej - fot. © : Hankook

Hankook ekspertem w zakresie opon całorocznych

20 lat: tyle doświadczenia ma Hankook w zakresie opon całorocznych. Po tych dwóch dekadach południowokoreański producent postanowił odświeżyć swoją ofertę już po raz piąty, wprowadzając do sprzedaży Kinergy 4S2. Hankook zamierza skierować swoją ofertę do kierowców, którzy niekoniecznie chcą zmieniać opony co pół roku i którzy jeżdżą w każdych warunkach pogodowych. „Dzięki innowacyjnej mieszance gumowej i wzorowi bieżnika uzyskaliśmy nowy produkt o wyważonych osiągach” – stwierdza Klaus Krause, dyrektor Europejskiego Centrum Technicznego firmy Hankook w Hanowerze.


Nowości techniczne

 

Hankook Kinergy 4S2 posiada bieżnik kierunkowy, co jest nowością w zakresie całorocznych opon tej firmy. Miałby on wpływać na poprawę ich osiągów na mokrej nawierzchni. Jeśli chodzi o wzór bieżnika, którego bloki układają się w kształt litery V, ma on zwiększać stabilność prowadzenia, jak również zapewniać lepsze zachowanie na śniegu. Zadaniem dwóch otaczających go rowków jest skuteczne odprowadzanie wody, aby zniwelować zjawisko aquaplaningu. 

Do lepszych osiągów przyczynia się konstrukcja bloków oraz ich układ na bieżniku, dzięki czemu skraca się droga hamowania na suchej nawierzchni i przy wysokich temperaturach. Barki opony zapewniają niezbędną powierzchnię styku z podłożem, aby utrzymać dobry poziom osiągów na suchej drodze. Zygzakowate rowki między blokami opony Kinergy 4S2 miałyby również obniżać emisję hałasu w porównaniu do jej poprzedniczki.

Lamele 3D w środkowej części bieżnika mają zwiększać powierzchnię styku opony z nawierzchnią i zapewniać jej optymalną przyczepność na śniegu. Zadaniem pozostałych lameli 3D w kształcie fali jest skrócenie drogi hamowania zimą. Mają też zmniejszać zużycie rowków, gdy opona podlega dużym obciążeniom w wysokich temperaturach.

Nowością jest również zastosowana mieszanka gumowa. Jej naturalne i syntetyczne składniki mają gwarantować dobre osiągi na suchej nawierzchni. Na mokrym podłożu bardzo gęsta mieszanka polimeru i krzemionki zapewnia oponie bardzo dobrą przyczepność. Opona Kinergy 4S2 ma być również trwalsza dzięki swoim składnikom, które dłużej zachowują elastyczność, obniżając przy tym opór toczenia. Opona starzeje się wolniej także dzięki zwiększonej odporności na ścieranie. Dodatkowo skład opracowany przez inżynierów firmy Hankook zapewnia wysoką sztywność. Jest to istotna właściwość dla opony całorocznej, która niezależnie od temperatury może zaoferować dobrą przyczepność, jak również precyzję prowadzenia. 

Opona Hankook Kinergy 4S2 uzyskała homologację 3PMSF (płatek śniegu na tle trzech szczytów) potwierdzającą jej przydatność do jazdy w warunkach zimowych, w związku z czym posiada liczne wskaźniki zużycia bieżnika. Szczególnie „WTWI” (wskaźnik zużycia zimowej mieszanki gumowej) jest umieszczony w rowkach w regularnych odstępach i pokazuje, czy ogumienie może być jeszcze używane zimą.

 

Dostępność

Opona Hankook Kinergy 4S2 będzie dostępna w sprzedaży od czerwca 2018 r. początkowo w 17 rozmiarach dla felg o średnicy od 14 do 17 cali. Pozostałe 43 rozmiary dla felg o średnicy do 20 cali zostaną wprowadzone do sprzedaży w trakcie roku.