Nowe opony : aktualności producentów opon - Goodyear UltraGrip 9: nowy lider wśród opon zimowych?
Center

Goodyear UltraGrip 9: nowy lider wśród opon zimowych?

Nowe opony Opublikowano 24-10-14 autor Mateusz

Z okazji wprowadzenia na rynek swojej najnowszej opony zimowej UltraGrip 9, firma Goodyear otwarła dla nas drzwi swojego centrum badawczo-rozwojowego. Dzięki temu mogliśmy zrozumieć jak powstała ta nowa opona.

Goodyear UltraGrip 9 Koncepcja, test oraz osiągi modelu UltraGrip 9: wizyta Rezulteo w centrum badawczo-rozwojowym Goodyear - fot. © : rezulteo

Kariera opony UltraGrip jest długa i pełna zmian, które umożliwiły wyrobienie sobie bardzo dobrych opinii, potwierdzonych przez liczne testy i instytucje. W związku z tym, dziewiąta edycja modelu UltraGrip znajduje się pod bardzo silną presją wysokich oczekiwań: musi oferować więcej niż poprzednik oraz sprostać coraz ostrzejszej konkurencji w tym segmencie.

 

Wyjątkowo zaawansowana technologia

Wizyta w centrum badawczo-rozwojowym producenta  Goodyear w Luksemburgu pozwoliła nam zobaczyć jak wiele zasobów przeznaczono na opracowanie numeru 9.

Goodyear: centrum innowacjifot. © : rezulteo

Jeszcze przed rozpoczęciem prac rozwojowych nad oponą, firma Goodyear stworzyła odpowiednią specyfikację, by móc zaprojektować produkt całkowicie odpowiadający rzeczywistym warunkom użytkowania napotykanym przez kierowców: czyli jeździe po suchej lub ośnieżonej nawierzchni, po mokrej drodze,  w trakcie gołoledzi... Nie zapomniano również o podstawowych osiągach, którymi musi dysponować nowoczesna opona, by móc zapewnić wymaganą trwałość, komfort i odpowiedni poziom oporu toczenia.

 

Rewolucyjna mieszanka gumowa

Firma Goodyear opracowała unikalną mieszankę gumową wykorzystującą zupełnie nowe elementy, np. substancję uplastyczniającą. Celem tego zabiegu była poprawa przyczepności w bardzo niskiej temperaturze, bez negatywnego wpływu na trwałość, czy też wydajność energetyczną.

 

Dwa różne bieżniki!

Po raz pierwszy, Goodyear wprowadza do sprzedaży oponę zimową w wersjach z dwoma różnymi bieżnikami. Przyczyną jest dążenie do optymalnych osiągów bez względu na rozmiar. Oznacza to, że w jednych oponach napotkamy dodatkowy rowek centralny, a w innych nie. 
Klocki gumowe zostały opracowane pod kątem zapewniania doskonałych właściwości trakcyjnych oraz optymalnej przyczepności. Są one połączone ze sobą poprzez samoblokujący system pozwalający uzyskać maksymalną sztywność przy hamowaniu bez szkody dla elastyczności, która jest kluczową cechą dla właściwości trakcyjnych. Odprowadzanie wody również było przedmiotem zainteresowania twórców.

Oznaczenie zimowe Goodyear UltraGrip 9fot. © : rezulteo

Sprawdzenie osiągów

Aby sprawdzić skuteczność modelu UltraGrip 9 w terenie, wykonano aż 3000 prototypów oraz przetestowano 70 różnych mieszanek gumowych, które zostały z kolei zbadane pod kątem 50 różnych osiągów na dystansie testowym wynoszącym łącznie ponad 500 000 kilometrów.

Mieliśmy przywilej odbycia przedpremierowej jazdy na oponach Ultragrip 9, by móc ocenić je w zakresie przyczepności na mokrej drodze, komfortu,  reaktywności itp. Pomimo bardzo pozytywnych wrażeń, oczekujemy na wyniki pierwszych testów, by wiedzieć jak nowa opona sprawuje się na tle głównych konkurentów, ze szczególnym uwzględnieniem Michelin Alpin 5.

Audi podczas testy na śniegu z oponami Goodyear UltraGrip 9fot. © : rezulteo