Nowe opony : aktualności producentów opon - Dwie nowe opony o wysokich osiągach marki Cooper
Center

Dwie nowe opony o wysokich osiągach marki Cooper

Nowe opony Opublikowano 20-10-15 autor Alexandre Lenoir

Amerykański producent Cooper wprowadził na rynek nowe opony o wysokich osiągach, Cooper Zeon CS8 oraz Cooper Zeon 4XS Sport.

Cooper Zeon CS8: skuteczny bieżnik Firma Cooper opracowała nowe opony do aut osobowych, bardzo obiecujące pod względem osiągów! - fot. © : Cooper Tire

Przeznaczony do aut osobowych model Cooper Zeon CS8 uzyskał najwyższą ocenę, czyli A, podczas testów hamowania na mokrej nawierzchni. Opracowany we współpracy z byłym kierowcą F1 Davidem Couthardem, model ten zastępuje oponę Zeon CS6, wzmacniając ofensywę marki Cooper w segmencie wysokich osiągów.

 Zastosowanie rowków obwodowych w bieżniku usprawnia odprowadzanie wody, co z kolei przekłada się na mniejsze ryzyko aquaplaningu i skuteczniejsze hamowanie. Bloki bieżnika ułożone w sposób sekwencyjny zmniejszają poziom hałasu podczas jazdy.

 Mieszanka gumowa została opracowana pod kątem przyczepności, lecz bez szkody dla oporów toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa.

Jeśli chodzi o samą oponę, wskaźnik o nazwie Wear Square pozwala szybko ocenić poziom zużycia na podstawie pięciu jego etapów przedstawionych graficznie, od pełnego kwadratu po wykrzyknik informujący kierowcę, że już czas odwiedzić warsztat.

fot. © :
 

Z kolei model Zeon 4XS Sport – który zastępuje 4XS oraz XST-A – jest przeznaczony na koła SUV-ów z kategorii aut kompaktowych oraz luksusowych, czyli segmentu, który oparł się kryzysowi sprzedaży w Europie. Podobnie jak jego kuzyn, czyli CS8, posiada on bieżnik ułatwiający odprowadzanie wody. Natomiast sporych rozmiarów użebrowanie centralne gwarantuje sterowność oraz szybkość reakcji na ruchy kierownicy.

Aby zmniejszyć poziom hałasu harmonicznego, bieżnik został wyposażony w kostki różnej wielkości. Wreszcie, aby poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni (opona posiada ocenę A w tej kategorii), przyspieszono rozgrzewanie się opony dzięki obecności lameli z trójwymiarowymi czubkami. Lżejsza koncepcja karkasu pozwoliła natomiast obniżyć ciężar bez zawieszenia i poprawić wydajność.

fot. © :
 

 

Dostępność oraz cena tych dwóch nowości nie są jeszcze znane.