Nowe opony : aktualności producentów opon - Dunlop Sport Maxx RT: technologia inspirowana wyścigami samochodowymi

Dunlop Sport Maxx RT: technologia inspirowana wyścigami samochodowymi

Nowe opony Opublikowano 23-02-12 autor Mateusz

Aby uzyskać jak najlepsze parametry swojej opony, firma Dunlop skupiła się na jej strukturze, bieżniku oraz mieszance gumowej. Cel: zwiększyć przyjemność z jazdy bez kompromisów w sferze wszechstronności i bezpieczeństwa. Wyjaśnienia na wideo.

Hamujące klocki bieżnika:
W celu skrócenia drogi hamowania, firma Dunlop stworzyła wzmocnione bloki bieżnika, odporne na odkształcanie dzięki wysokiej sztywności. Mówiąc dokładniej, chodzi o kanały łączące klocki w kształcie litery V.
> Wideo: działanie hamujących klocków bieżnika w oponie Dunlop Sport Maxx RT

Mieszanka gumowa inspirowana wyścigami samochodowymi
W celu uzyskania optymalnej przyczepności, w oponie Dunlop Sport Maxx RT zastosowano adaptacyjną mieszankę gumową, która kompensuje niewielkie nierówności na nawierzchni, by zapewnić jak najlepszy kontakt z asfaltem. Zobacz działanie tej technologii na filmie:
> Wideo: cechy szczególne mieszanki gumowej w oponie Dunlop Sport Maxx RT

Optymalizacja klocków zewnętrznych
W celu uzyskania lepszej reaktywności oraz precyzji opony na drodze, firma Dunlop wyposażyła model Sport Maxx RT w masywne klocki zewnętrzne na barkach opony. Zapewniają one prawidłową pracę ogumienia nawet przy wysokich obciążeniach.
> Wideo: działanie bloków zewnętrznych opony Dunlop Sport Maxx RT 

Optymalizacja oporu toczenia
W celu obniżenia oporu toczenia oraz związanego z nim zużycia paliwa, firma Dunlop zmniejszyła wagę opony oraz jej współczynnik przenikania powietrza, by zmniejszyć opór aerodynamiczny.
> Wideo: optymalizacja energetyczna opony Dunlop Sport Maxx RT

 Przeczytaj również: