Nowe opony : aktualności producentów opon - Dunlop Sport Maxx RT: opona sportowa, bezpieczna i ekologiczna

Dunlop Sport Maxx RT: opona sportowa, bezpieczna i ekologiczna

Nowe opony Opublikowano 23-02-12 autor Mateusz

Premiera nowej linii sportowych opon Sport Maxx RT firmy Dunlop odbyła się w Andaluzji. Świat miał bowiem poznać następcę prestiżowego modelu SP Sport Maxx TT. Zainspirowana wyścigami samochodowymi, ta nowa opona łączy doskonałe parametry, bezpieczeństwo i ochronę środowiska. Jej atuty, technologia, wymiary: oto szczegółowa prezentacja opony stworzonej dla czerpania przyjemności z jazdy. Poniżej znajdziecie wrażenia naszego dziennikarza motoryzacyjnego, który przetestował ją w różnych pojazdach.

Dunlop Sport Maxx RT fot. © : All Rights Reserved

Wprowadzona do sprzedaży w roku 2008, opona Dunlop SP Sport Maxx TT stanowiła solidną pozycję pośród opon sportowych. Od trzech lat kolekcjonuje ona homologacje dla licznych aut sportowych, takich ja Megane RS, dzięki czemu zapewniła sobie miejsce w segmencie, w którym panuje bardzo wysoka konkurencja.

Po drobnej zmianie, nazwa nowej gamy jasno odnosi się do świata wyścigów (RT, czyli „Racing Technology”). Inżynierowie firmy Dunlop wykorzystali swoje wieloletnie doświadczenie w zakresie wyścigów samochodowych, by stworzyć oponę idącą (a raczej jadącą) z duchem czasu.

Specyfikacja produktu uwzględnia zarówno hedonistyczne parametry, takie jak przyjemność z jazdy, jak i precyzję, reaktywność, jak i bezpieczeństwo oraz wydajność energetyczną. Te wzajemnie wykluczające się wymagania to chleb powszedni inżynierów, którzy na co dzień godzą ogień z wodą.

Parametry i bezpieczeństwo
Firma Dunlop wybrała tor Ascari w Andaluzji jako miejsce pokazu prasowego swojej nowej opony sportowej. W oparciu o wyniki testów przeprowadzonych przez specjalistyczne laboratorium  TÜV SÜD, producent skupił się na bardzo dobrych parametrach opony Sport Maxx RT, szczególnie pod względem bezpieczeństwa oraz wpływu na zużycie paliwa.

 Hamowanie
 Opona Sport Maxx RT uzyskała doskonałe wyniki hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni (o 7% lepsze od swojej bezpośredniej konkurencji).

Opór toczenia
 Model Sport Maxx RT wykazuje opór toczenia niższy o 11% od głównych konkurentów. Wynik ten przekłada się na niższe zużycie paliwa oraz mniejszą emisję CO2 do atmosfery.

(Testy zostały przeprowadzone z użyciem auta Golf GTI wyposażonego w opony o rozmiarze 245/45R 17.)

Konkurentki Dunlop Sport Maxx RT

ContinentalContiSportContact 5
MichelinPilot Sport 3
BridgestonePotenza S001
Pirelli Pzero
GoodyearEagle F1 Asymmetric 2

 

Przeczytaj również: