Nowe opony : aktualności producentów opon - Dunlop Sport Maxx Race: najnowsza technologia

Dunlop Sport Maxx Race: najnowsza technologia

Nowe opony Opublikowano 27-03-12 autor Mateusz

Opona Dunlop Sport Maxx Race została opracowana z myślą o podwójnym zastosowaniu. Musi zapewniać zarówno przyczepność i wytrzymałość na torze wyścigowym, jak i odpowiedni poziom bezpieczeństwa na drodze - zwłaszcza mokrej. Uzyskanie powyższych parametrów wymaga zastosowania wzajemnie wykluczających się rozwiązań technicznych.

Audi R8 V10 Pneu Dunlop Sport Maxx Race fot. © : All Rights Reserved

Mieszanka gumowa inspirowana wyścigami samochodowymi
Ogumienie opony Dunlop Sport Maxx Race powstało w oparciu o rozwiązania stosowane w modelach wyczynowych. Jej mieszanka gumowa składa się z polimeru oraz substancji uplastyczniającej, której zadaniem jest zapewnić lepszą trakcję. Cechą charakterystyczną tej opony jest doskonała adaptacja do nawierzchni.

Zoptymalizowany bieżnik
Dunlop Sport Maxx Race posiada asymetryczny bieżnik z masywnym zewnętrznym blokiem na barku opony, co gwarantuje dobrą stabilność na zakrętach. Jest to ważna zaleta podczas jazdy po torze wyścigowym, na którym opona jest poddawana dużym obciążeniom.

Rowki o dużych kątach zapewniają wysoką sztywność boczną i lepszą przyczepność przy wchodzeniu w zakręt.

Cztery wzdłużne rowki umożliwiają dobre odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej drodze.

Bieżnik opony Dunlop Sport Maxx Racefot. © : All Rights Reserved

Wzmocniona struktura
Wraz z rosnącą prędkością, każda opona w sposób naturalny zaczyna zmieniać kształt na owalny. Aby ograniczyć to zjawisko i zachować optymalny kontakt z podłożem, osnowa opony Dunlop Sport Maxx Race jest wzmocniona dzięki zastosowaniu przędzy hybrydowej na bazie Aramidu, włókna syntetycznego o wysokiej wytrzymałości mechanicznej i termicznej.

Opona Dunlop Sport Maxx Racefot. © : All Rights Reserved

Przeczytaj również:

1. Dunlop Sport Maxx Race: opona wyścigowa do jazdy po drodze (albo na odwrót)
2. Dunlop Sport Maxx Race: rozmiary
3. Dunlop Sport Maxx Race: test Rezulteo