Nowe opony : aktualności producentów opon - Continental WinterContact TS860: wypróbowana przez Rezulteo
Center

Continental WinterContact TS860: wypróbowana przez Rezulteo

Nowe opony Opublikowano 15-03-16 autor Julien Taillandier

Opona ContiWinterContact TS850 to najlepiej sprzedające się ogumienie z zimowej gamy producenta Continental. Jej następczyni, WinterContact TS860, ma duże ambicje i oferuje lepsze osiągi od poprzedniczki. Oto nasze wrażenia z próby tego nowego produktu.

Continental WinterContact TS860 trafia do sprzedaży fot. © : Lizeo Online Media Group

Model TS850 to prawdziwy hit w segmencie opon do aut osobowych. Od momentu pojawienia się na rynku w 2012 roku, zdobył liczne wyróżnienia w testach i porównaniach. W tym samym czasie konkurencja w segmencie zimowym bardzo się zaostrzyła, a dodatkowo pojawiły się w sprzedaży opony całoroczne, które przejęły część rynku należącego do opon zimowych.

W warunkach tak zaciętej konkurencji TS860 stawia na atuty techniczne, które zawdzięcza niemieckiej technologii Continentala.  Nowa opona oferuje znaczną poprawę osiągów w porównaniu z poprzednim modelem.

Przyspieszenie Continental WinterContact TS860fot. © : Lizeo Online Media Group

Technologia tej opony została opracowana pod kątem wszechstronności, ale ze szczególną troską o reakcje w warunkach zimowych:

  • Na mokrej nawierzchni:

Continental opracował mieszankę gumową „Cool Chili”, która pozwala uzyskać optymalną przyczepność na mokrej nawierzchni. Contiental twierdzi, że w tym obszarze udało się uzyskać wzrost osiągów o 5% względem modelu TS850.

  • Podczas gołoledzi:

Bieżnik został zoptymalizowany dzięki zastosowaniu nowej technologii. Ułatwia ona odprowadzanie wody przez oponę, co przekłada się na lepsze osiągi na oblodzonej drodze.

  • Parametry na śniegu:

Lamele 3D na bieżniku poprawiają zwrotność i  przenoszenie mocy do kół na śniegu. Gumowe klocki zostały opracowane pod kątem optymalnej trakcji i przyczepności w tych warunkach.

Test elektryczny

Mieliśmy okazję wypróbować oponę WinterContact TS860 na kołach Nissana Leaf z napędem elektrycznym. Jeździliśmy po ośnieżonym i oblodzonym torze w Alpe d’Huez (Francuskie Alpy) oraz na trudnej trasie drogowej.

Wybór napędu elektrycznego w takich warunkach wydaje się dość śmiałą decyzją, ponieważ sposób, w jaki napęd trafia na koła, może negatywnie wpłynąć na trakcję na śniegu.

W każdym razie test TS860 natychmiast udowodnił techniczną perfekcję oraz doświadczenie niemieckiego producenta. Podczas jazdy doskonale czuć spójność osiągów na drodze. Na śniegu, lodzie czy na zmrożonym asfalcie, czuje się niesamowity spokój, tak bardzo potrzebny kierowcom, którzy nie nawykli do jazdy w warunkach zimowych.  W niektórych momentach dochodziło do utraty przyczepności na lodzie, co jest całkowicie normalnym zjawiskiem, lecz miało to miejsce w sposób stopniowy, a nie gwałtowny.

Test Continental WinterContact TS860fot. © : Lizeo Online Media Group

Na suchej drodze opona nie okazuje się „gąbczasta” i nieprecyzyjna, co zdarza się w przypadku niektórych opon zimowych.

Pierwsze testy przeprowadzone przez organizacje takie jak ADAC powinny być dostępne do końca 2016 roku. Pozwolą one ocenić potencjał nowej opony w porównaniu z niezwykle ostrą konkurencją w tym segmencie.

Do jakich aut? W jakich rozmiarach?

Opona Continental WinterContact TS860 trafi do sprzedaży jesienią 2016 w 21 rozmiarach, od 14 do 17 cali. Kolejne 20 rozmiarów będzie dostępne od 2017 roku. Opona jest przeznaczona do aut miejskich, kompaktowych i sedanów.