Continental VikingContact 7: nowy specjalista od warunków nordyckich
Niemiecki producent Continental zaprezentował nowy model niekolcowanej opony nordyckiej zapewniającej zrównoważone osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach: Continental VikingContact 7.

Na ten sam temat
Opona o wyważonych osiągach, która poradzi sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach
Mówiąc: surowa zima, myślisz: dobre opony. Poruszając się po śniegu i lodzie często trudno jest zachować wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Właśnie dlatego marka Continental opracowała nowy model opony nordyckiej o zrównoważonych osiągach, przystosowanej do jazdy zarówno po odśnieżonych drogach, jak i po śniegu: Continental VikingContact 7.
Opona przystosowana do jazdy po śniegu i lodzie
Mieszanka gumowa w oponie VikingContact 7 została zaprojektowana tak, aby zachowywać elastyczność nawet w ujemnych temperaturach. Opona została wykonana w technologii wykorzystującej krzemionkę aktywowaną i olej rzepakowy, co zapewnia lepszą przyczepność na zaśnieżonych lub oblodzonych nawierzchniach.
fot. © : Continental
Kombinacja wzajemnie połączonych rowków sprzyja szybkiemu odprowadzaniu nadmiaru wody i stopionego śniegu. Niewielkie „mostki” w głębi rowków łączą masywne bloki ze sobą, gwarantując lepszą ogólną stabilność opony, zwłaszcza na zakrętach.
Liczne lamele zostały rozmieszczone w taki sposób, aby tworzyły małe kieszonki na śnieg podczas jazdy po zaśnieżonej drodze. Dzięki temu opona odznacza się lepszą przyczepnością na tego rodzaju nawierzchniach. Trójwymiarowe lamele działają również jak małe kolce na lodzie, zapewniając lepsze właściwości czepne, dzięki czemu opona z łatwością trzyma się drogi.
Według marki Continental model VikingContact 7 – w kategorii odporności na aquaplaning oraz skrócenia drogi hamowania na mokrej nawierzchni – wyróżnia się o 7% lepszymi osiągami w porównaniu do poprzedniego modelu. Pod względem precyzji jazdy na nawierzchni pokrytej stopionym śniegiem i lodem jest o 4% bardziej skuteczna, a na zaśnieżonej i suchej drodze – o 2%. Opór toczenia także został obniżony o 3%.
Dostępność
Opona Continental VikingContact 7 będzie dostępna od jesieni 2018 roku w 112 rozmiarach, umożliwiając montaż na felgach o średnicy od 14 do 21 cali. Naturalnie będzie oznaczona symbolem 3PMSF (three-peak mountain snowflake), świadczącym o jej przystosowaniu do warunków zimowych.
Niektóre rozmiary będą dostępne z technologią ContiSeal, która umożliwia oponie samodzielną naprawę po przebiciu. Inne warianty zostaną wyposażone w opcję Runflat, z których część zostanie wykonana w technologii ContiSilent redukującej poziom hałasu toczenia opony.
Artykuły z tej samej rubryki
- Nokian WR SUV 4: przygotuj się na zimę!
- Dunlop wprowadza oponę Sport Maxx RT 2 przeznaczoną do SUV-ów
- Yokohama IceGuard IG60: opona nordycka na każde warunki zimowe
- Michelin CrossClimate: rodzina powiększa się o model Agilis
- Nowa opona letnia Kumho Ecowing ES31: ekologia i oszczędność
- Cooper Tires: nowe letnie opony CS7 do aut miejskich
- Nokian zapowiada poszerzenie gamy opon zimowych o model WR SUV 4
- Falken poszerza swoją gamę opon letnich o nowy model Ziex ZE310 Ecorun
- Nexen Winguard Sport 2: opona charakteryzująca się wysoką skutecznością w warunkach zimowych
- Turanza T005: nowa opona klasy premium od Bridgestone