Nowe opony : aktualności producentów opon - Continental SportContact 6: próba przez Rezulteo
Center

Continental SportContact 6: Rezulteo wypróbowało ją dla was!

Nowe opony Opublikowano 27-05-16 autor Julien Taillandier

Model SportContact 6 to nowe sportowe ogumienie marki Continental, ale zapowiadające się już jako lider w swojej kategorii. Sławę przyniósł mu rekord ustanowiony przez Hondę Civic Type R na torze w Nürbugring, gdzie SportContact 6 był na wyposażeniu zwycięskiego pojazdu.

Porsche w czasie testu opony Continental SportContact 6 Mieliśmy okazję przetestować na torze nową oponę Continental SportContact 6, która sprawiła nam miłą niespodziankę, jeśli chodzi o parametry - fot. © : Continental

Nowa sportowa opona  Continental zmienia nazwę, jak przystało na szóstą generację produktu. Z ContiSportContact zmienia się w SportContact. Prostsza nazwa nie oznacza bynajmniej uproszczenia procesu technologicznego, który doprowadził do powstania tego wspaniałego produktu.

Od wielu lat gama sportowych opon tego niemieckiego producenta służy jako punkt odniesienia, czy to w przypadku modelu 5, czy też bardziej bezkompromisowego 5P. Z tych powodów na barkach modelu „SC6“spoczywała ogromna odpowiedzialność, jednak po jego prezentacji potwierdza się ogromny potencjał tego ogumienia. 
Opona trafiła na koła Hondy Civic Type R, samochodu z najpotężniejszym przednim napędem na świecie, osiągając najlepszy czas w swojej kategorii na torze w Nürburgring (7'50''63). Nic dziwnego zatem, że będzie stanowić seryjne wyposażenie tego auta. To wyczyn, który świadczy o jej niezaprzeczalnej skuteczności.

Nowa opona Continental SportContact 6fot. © : Continental

Jeszcze bardziej sportowa! 

Tak jak zapowiadał Continental: nowy model SportContact 6 jest jeszcze bardziej sportowy od swojego poprzednika i i przypomina bardziej model 5P.

Wyraźnie przeznaczona do samochodów o bardzo wysokich osiągach, takich jak Audi R8 lub Porsche 911, opona ta została stworzona, aby zaoferować nieopisane wrażenia z jazdy, nie rezygnując przy tym z bardzo wysokiego poziomu bezpieczeństwa

 

Zaawansowana technologicznie

Dla poprawy wszystkich aspektów, nowa SC6 została nie tyle ulepszoną wersją swojej starszej siostry, co raczej zupełnie nowym produktem, w którym zastosowano wyjątkowo starannie dobrane rozwiązania technologiczne dotyczące różnych aspektów działania:  

  • Bieżnik został zoptymalizowany tak, aby poprawić przenoszenie sił, a co za tym idzie - efektywność i reaktywność opony
  • Mieszanka gumowa przystosowuje się do nawierzchni, tworząc efekt przyssawki.

W porównaniu do poprzedniego modelu, ten cieszy się znacznie wyższymi osiągami. W niektórych dziedzinach nawet o 14% przewyższa poprzednika.  

Obejrzyj filmik z oponą SportContact 6 w akcji:

... Na suchej drodze...

Ze swoim sześciocylindrowym silnikiem o mocy 340 koni, Cayman GTS był idealnym kandydatem do przetestowania i ocenienia opony SportContact 6. Jego idealnie zrównoważone podwozie jest świetnym wyznacznikiem jakości opon.

Już pierwsze chwile na szybkiej części toru pozwalają na pozytywną ocenę postępów w stosunku do ContiSportContact 5 w kwestii czysto sportowego charakteru opony. Opona natychmiast daje wrażenie doskonałej stabilności samochodu w momencie wchodzenia w nawet najciaśniejsze zakręty. Wyraźne zmiany kierunku i hamowania ukazują jej precyzyjny i reaktywny charakter. Doznania w czasie jazdy plasują się pomiędzy tymi odczuwanymi podczas jazdy na klasycznej oponie sportowej i tymi na semi-slicku.

Test opony SportContact 6 na zakrętachfot. © : Continental

... I w czasie deszczu!

Pierwsze okrążenia na torze ujawniły charakter typowy dla opon przeznaczonych na suchy asfalt. Dlatego też, gdy Continental zapowiedział znakomity poziom osiągów na mokrej nawierzchni, byliśmy bardzo ciekawi i nie mogliśmy się doczekać możliwości sprawdzenia tych antagonistycznych właściwości opony. W związku tym gwałtowna ulewa, która spadła na tor, okazała się wspaniałą nowiną. 

Przyszedł czas na zmianę samochodu i zaatakowanie krętej części toru. Do tego zadania wytypowaliśmy trzy sportowe auta, wyposażone w napęd na wszystkie osie: Audi RS3 (340 koni), Mercedes Klasy A45 AMG (360 koni), Volkswagen Golf 7 R (300 koni). 

Pierwsze zakręty zostały wykonane z należytą ostrożnością ze względu na potężne strumienie wody spływające po asfalcie, co mogło grozić utratą przyczepności w takich warunkach. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych, SportContact 6 wyszedł zwycięsko z tej próby w każdym z trzech testujących go samochodów. Imponujący wyczyn, nawet biorąc pod uwagę fakt, że należy do elity wśród opon.

Nowy model okazuje się bardzo stabilny przy wchodzeniu w zakręt przy dużych prędkościach, pozwala bardzo łatwo zmienić kierunek, a przy tym nie traci znacznie na przyczepności. Nawet na granicy poślizgu udowadnia dynamiczne oraz przewidywalne zachowanie. 

Test opony Continental SportContact 6 na torzefot. © : Continental

 Podsumowując, model SportContact 6 dowiódł, że należy do najlepszych z najlepszych. Przeznaczony jest głównie dla kierowców szukających produktu o bardzo wysokich osiągach, którzy nie zaniedbują przy tym kwestii bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy.

Dostępne rozmiary: 

SportContact 6 jest obecnie dostępny w 41 rozmiarach od 19 do 23 cali. Inne rozmiary będą wprowadzane na rynek w nadchodzących miesiącach. 

Obejrzyj inne zdjęcia z próby na torze:
Continental SportContact 6