Zakupiłem w serwisie wraz założeniem wadliwe opony. Informacje o oponach w rezulteo, przewodniku po oponach.
Center

Zakupiłem w serwisie wraz założeniem wadliwe opony

Witam. Mam pytanie,zakupiłem w serwisie wraz założeniem opony Pirelli P1 Cinturato 205/55/16 91V do samochodu Ford Mondeo MK3 rok 2002 .Za tą przyjemność zapłaciłem 1200 zł .Nie miałem ze sobą okularów więc nie dopatrzyłem że opony są z 11 tydzień 2014 ja kupiłem i założyłem w Lipcu 2015 z tego wynika że te opony mają już półtora rokuOpony te wyglądają tak jakby już były raz komuś zakładane nie posiadają rantu ochronnego na felg więc estetycznie wygląda to tak jakby były za wąskie kołpaki orginał to podkreślają po za tym opony są głośne od czówam każdą nierówność na drodzeZawieszenie mam dobre na starych oponach tego nie było słychać stare 7 letnie Goodyear.Pojechałem do serwisu i chciałem żeby mi wymienił te opony ponieważ nie estetycznie wyglądają na kołach to jeszcze jest zły konfort jazdySerwisand nie chciał się na to zgodzić twierdzi że niema takich opon z rantami ochronnymi i kto mi takich gupot naopowiadał .Za pare dni znowu pojechałem do niego i mówie na tych oponach nie da sie jeżdzicz ,po dłuższej rozmowie zdecydował że wymieni je na jakieś badziewie ,ale też bez ranta bo takich opon nie ma.Nie zgodziłem się dalsza rozmowa doprowadziła do tego że zdioł koła i zaczoł wyważać jeszcze raz dwie opony przekładał odważniki przebijał i stwierdził że to jest wina wybitej końcówki drążka kierownicy ,faktycznie była lekko wybita ale nie aż tak mocno .Wymieniłem końcówkę drążka na nową zrobiłem geometrie i dalej się opony zachowóją głośno i nie estetycznie wyglądają po prostu szpecą .Dodam że Serwisant nie dał mi paragonu ani faktury tylko samą karte gwarancyjn .Nie wiem co robić czy muszę być skazany na te opony do kogo się udać w tej sprawie .każdy kto zobaczy ten bubel na moich kołach to się dziwi jak mugł spaprać wygłą kółon powinien dobrać oponę do felgi ,przecież to nie stolarnia,tylko serwis opon .Pozdrawiam M.M

Przesłano dnia 05-08-15 autor pytania PIOTR57m

Pozostaje Ci 5000 znaki(ów) Zaproponuj swoją odpowiedź na to pytanie
Wyślij odpowiedź 

Ostatnia odpowiedź

OdpowiedźAutorData

Witamy w rezulteo!

Po pierwsze, przykro nam, że znalazł się Pan w takiej sytuacji. 

Jeżeli problemem jest wadliwa opona to powinna być ona objęta gwarancją. Może tak być jeśli rzeczywiście nie miał Pan problemów przed wymianą. Może jednak wynikać to po prostu z właściwości opony. Warunki reklamacji znajdzie Pan w Karcie Gwarancyjnej.

Jeżeli serwisant założył Panu używane już opony (co sugeruje Pana wypowiedź), a Pan nie wyraził na to zgody i nie był tego świadomy, mógłby Pan próbować zgłosić to do Miejskiego Rzecznika Ochrony Konsumentów, jednak będzie to bardzo trudne do udowodnienia. Sytuacja jest tym bardziej skomplikowana, że nie otrzymał Pan paragonu ani faktury.

Jeżeli warsztat należy do sieci serwisów (jak Euromaster, czy FirstStop), czasami mają one politykę gwarancji na usługę - wtedy mógłby Pan ewentualnie zgłosić swoją sytuację.

Niestety nie jest możliwa reklamacja ze względu na estetykę (lub brak) opony. Zawsze zalecamy dokładne sprawdzenie zakupionych i założonych opon, gdyż tego typu uwagi najlepiej zgłaszać w trakcie lub bezpośrednio po wykonaniu usługi. 

Podkreślamy jednak, że są to nasze subiektywne rady i niestety w żadnym wypadku nie możemy zagwarantować, że pomogą rozwiązać tę sytuację. 

Życzymy powodzenia i pozdrawiamy,
Ekipa rezulteo 

rezulteo 5 sie 17:15
Nie znalazłeś odpowiedzi, której szukałeś? Możesz skierować pytanie do eksperta
Słowa kluczowe Cinturato P1, Pirelli

Ostatnie pytania wg tematu