Wydarzenia organizowane przez producentów opon - Kalendarz Pirelli 2018: „Alicja w Krainie Czarów” według Tima Walkera

Kalendarz Pirelli 2018: „Przygody Alicji w Krainie Czarów” według Tima Walkera

Producenci opon Opublikowano 20-11-17 autor Yannick O’Conor

Pirelli zaprezentowało 45 edycję swojego słynnego kalendarza w Manhattan Center. To świeże i pełne kolorów spojrzenie fotografa Tima Walkera na Alicję w Krainie Czarów.

Kalendarz Pirelli Lupita Nyong’o wciela się rolę myszy w kalendarzu Pirelli 2018 - fot. © : Pirelli

Wersja „all black” arcydzieła Lewisa Carrolla

Motyw przewodni edycji 2017 kalendarza, autorstwa Petera Lindbergha, krążył wokół pytania o definicję kobiecego piękna. Pora na zmianę koncepcji. Znany angielski fotograf Tim Walker podjął się tego niezwykłego zadania. Sesje zdjęciowe miały miejsce w Londynie w maju bieżącego roku.

Tim Walker, mistrz okładek magazynów modowych, postanowił przemalować świat znany z Alicji w Krainie Czarów zapraszając do współpracy ciemnoskórych modeli i modelki. Ten 47-letni fotograf przekonał do udziału największe sławy, miedzy innymi top modelkę Naomi Campbell, aktorki Whoopi Goldberg i Lupita Nyong’o, a także raperów Diddy i Lil Yachty. Jednak gwiazdą kalendarza 2018 jest australijsko-sudańska modelka, o którą walczą największe marki, Duckie Thot. To ona wciela się w rolę Alicji.

Zmianę stylu odzwierciedla także tekstura obrazu. Ostatnie dwie edycje były czarno-białe. Tymczasem w przyszłym roku ujęcia maja być prześwietlone, uwydatniając charakterystyczny dla Tim’a Walker’a surrealizm.

„Historia Alicji została opowiedziana tysiące razy, dlatego postanowiłem sięgnąć do źródeł wyobraźni Lewisa Carrolla i opowiedzieć ją na nowo. Moim celem było pokazać coś innego i oryginalnego zarazem”, wyjaśnił Tim na wernisażu.

Scenografka Shona Heath przeniosła na kartki kalendarza łącznie 18 postaci z powieści Lewisa Carrolla. Ich stroje zaprojektował Edward Enninful, redaktor naczelny brytyjskiego Vogue’a. Edward jest wielkim miłośnikiem Przygód Alicji w Krainie Czarów i od razu przypadł mu do gustu pomysł kalendarza: „Możliwość zobaczenia czarnoskórej Alicji pomoże dzieciom wszelakiego pochodzenia oswoić się z istnieniem różnorodności w świecie już od najmłodszych lat, a także zrozumieć, iż piękno ma wiele twarzy i odcieni. Żyjemy w świecie pełnym różnic kulturowych. Projekty takie jak ten wspaniały kalendarz Pirelli są dowodem, że jest jeszcze światełko w tunelu w tym coraz bardziej cynicznym świecie”.


Od czasu powstania w 1964 r. kalendarz Pirelli stał się niemal instytucją, która, poza zawieszeniem działalności między 1975 i 1983 r. po pierwszym kryzysie paliwowym, uhonorowała wielu słynnych fotografów: Karl’a Lagerfeld’a, Annie Lebovitz, Steve’a McCurry’ego, żeby wymienić tylko niektórych, a teraz również Tim’a Walker’a.

Zachęcamy do obejrzenia wideo dotyczącego kalendarza Pirelli: