Wydarzenia organizowane przez producentów opon - Genewa 2018 : Goodyear przedstawia prototyp nowej opony inteligentnej

Genewa 2018: Goodyear prezentuje prototyp nowej inteligentnej opony

Producenci opon Opublikowano 27-04-18 autor Yannick O'Conor

Na tegorocznych Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie amerykańska firma Goodyear przedstawiła prototyp opony inteligentnej opracowany z myślą o operatorach flot samochodowych.

Goodyear Chip in tire Nowa opona inteligentna Goodyear oparta jest na technologii “Chip in Tire”. - fot. © : Goodyear

Ułatwić zarządzanie obsługą opon informując szybko i skutecznie

Goodyear lubi innowacje. Po zaprezentowaniu w Genewie ekologicznej opony Oxygene oraz prototypu opony przeznaczonej do samochodów elektrycznych, amerykański producent proponuje nowatorskie rozwiązanie dla flot samochodowych.

Oparta na koncepcie zwanym « Chip in Tire » firmy Dunlop, nowa technologia Goodyear pozwala na przekazywanie wszelkich danych dotyczących opony w czasie rzeczywistym i przy pomocy aplikacji mobilnej. Jest to możliwe dzięki czujnikom obecnym w strukturze opony oraz pracującym w chmurze algorytmom. Informacje na temat numeru identyfikacyjnego opony i jej statusu są stale aktualizowane i przekazywane bezpośrednio do operatora floty.

Goodyear inteligentnej opony fot. © : Goodyear

 

Wyprzedzić potrzeby konsumentów nadążając za postępem motoryzacji

 

Poziom ciśnienia, stopień zużycia, obciążenie pojazdu, temperatura… Wszystkie te informacje mają umożliwić operatorom aktywne i efektywne zarządzanie obsługą opon, istotne zarówno dla klienta jak i dla prawidłowego funkcjonowania modelu biznesowego.

Tę nowatorską propozycję Goodyear przedstawia z myślą o wciąż rozwijającej się współdzielonej motoryzacji. W 2015 roku wspólnie przejechane kilometry stanowiły 4% globalnego ruchu kołowego. Szacuje się, że do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 25%. 

«Potrzeby konsumentów i operatorów flot zmieniają się w miarę ewolucji motoryzacji» - wyjaśnia Chris Delaney, Prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Azja. «Goodyear z wyprzedzeniem myśli o produktach, usługach i doświadczeniach, które zaspokoją te potrzeby w przyszłości.»