Wydarzenia organizowane przez producentów opon - Dunlop Sport Maxx RT: test na torze Ascari
Center

Dunlop Sport Maxx RT: test na torze Ascari

Producenci opon Opublikowano 23-02-12 autor Mateusz

Firma Dunlop zaprosiła Rezulteo na znany tor Ascari w Andaluzji, który często pełni rolę arbitra wśród opon turystycznych, w celu „rozpoznania bojem” swojej nowej sportowej opony. Model Dunlop Sport Maxx RT był testowany na BMW Z4 28i, Audi TT-S oraz Audi S4 V6T. Swoje (pozytywne) wrażenia przedstawi nasz dziennikarz motoryzacyjny i pilot samochodowy, Mateusz.

Próba Dunlop Sport Maxx RT na torze w Ascari fot. © : All Rights Reserved

Na początku pragnę zaznaczyć, że test przez dziennikarzy z prasy nie ma nic wspólnego z naukowym testem przeprowadzonym przez certyfikowane laboratorium badawcze. Nie umożliwia on porównania parametrów przedstawianej opony z konkurencyjnymi produktami. Pozwala jednak opisać „temperament” opony: jej precyzję, wytrzymałość oraz przyjemność z jazdy.

Ascari: wymagający tor
Po przystawce w postaci krętych dróg dojazdowych do toru Ascari za kierownicą BMW Z4 28i nadszedł czas na danie główne, czyli tor wyścigowy.

 

Tor Ascarifot. © : All Rights Reserved

Tor Ascari to jedna z najpiękniejszych tras wyścigowych w Europie. Pagórkowaty i bardzo techniczny, zapewnia rzadko spotykaną różnorodność warunków jazdy umożliwiającą oddanie się radości pilotażu przy przestrzeganiu pewnych granic. Przynajmniej tych ustalonych przez ekipę firmy Dunlop.

Cechy trasy związane z warunkami naturalnymi (rzeźba terenu, rytm...) zostały zoptymalizowane dla potrzeb naszych testów za pomocą slalomów rozmieszczonych na niektórych prostych.

Celem tych zmian było lepsze wyeksponowanie zalet opon pod względem specyficznych parametrów, takich jak zmiany kierunku, hamowanie z podparciem, stabilność na szybkich zakrętach...

Dla celów naszego testu oddano do naszej dyspozycji dwa pojazdy:

Bolidy te zostały wyposażone w opony 245/40 ZR 18 97 Y XL.

Pomimo odmiennego charakteru tych pojazdów (coupé oraz sedan), ich zbliżona architektura (napęd Quattro) oraz mnóstwo mocy pod maską zapewniają im zbliżoną dynamikę.

Przyjemność jazdy i skuteczność na drodze
Moje wrażenia z jazdy testowej są pozytywne. Opony zapewniają dobre czucie drogi. Zmiany kierunku jazdy wymagają zastosowania wymierzonego promienia skrętu, potwierdzając dobrą sztywność całej struktury. Pomimo stosunkowo ścierającej nawierzchni, nie dostrzegłem przedwczesnego zużycia ani uszkodzeń gumy (cały czas pamiętamy, że Dunlop Sport Maxx RT jest oponą szosową...).

Pod względem sportowym, opony Sport Maxx RT sprawują się nadzwyczaj dobrze. Zapewniają przyjemność jazdy oraz przewidywalność zachowań, co przy wysokim poziomie skuteczności na drodze zapewnia im miejsce w górnej części tej kategorii.

Czekam teraz na opublikowanie pierwszych testów przeprowadzonych przez certyfikowane laboratoria badawcze, by dowiedzieć się czy potwierdzą moje dobre wrażenia. Chciałbym również dowiedzieć się, czy czy ta obiecująco zapowiadająca się opona okaże się równie skuteczna pod innymi względami przy zachowaniu wyważonych parametrów.

Przeczytaj również: