Wydarzenia organizowane przez producentów opon - Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: test na torze Ascari

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: test na torze Ascari

Producenci opon Opublikowano 21-04-13 autor Mateusz

Bridgestone zaprosiło nas na andaluzyjski tor Askari w celu przetestowania nowej opony Adrenalin RE002 do aut miejskich i kompaktowych. Test miał miejsce w trakcie ulewnego deszczu, co pozwoliło nam sprawdzić zalety tej opony na śliskiej drodze.

Wyjazd na tor testowy fot. © : Bridgestone

Według wstępnych założeń, mieliśmy wypróbować model Adrenalin RE002 w zróżnicowanych warunkach. Jednak pogoda zdecydowała inaczej. Musieliśmy więc zadowolić się wyczerpującymi testami na mokrej drodze podczas jazdy na torze, slalomu oraz testu porównawczego. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło, ponieważ mogliśmy sprawdzić, ile warta jest opona w ekstremalnych warunkach pogodowych.

Jazda na mokrej drodze: poczucie bezpieczeństwa oraz panowania nad autem 

Aby sprawdzić zachowanie modelu Adrenalin RE002 w warunkach bojowych, Bridgestone oddało do naszej dyspozycji  Audi A3 TFSI oraz zarezerwowało dla nas północą pętlę  toru Ascari. Jest to najbardziej trudna technicznie część toru za sprawą serii wzniesień, zjazdów i zakrętów (tory Sebring, Pif-Paf, Spa, Petit Eau Rouge…). Wymaga ona doskonałych umiejętności za kierownicą nawet na suchej drodze, a co dopiero podczas ulewnego deszczu.

Pomimo niesprzyjających warunków meteorologicznych, test przebiegł pomyślnie. Kompatybilność między testowaną oponą oraz Audi A3 jest perfekcyjna. Oprócz poczucia bezpieczeństwa i panowania nad pojazdem, model Adrenalin RE002 zapewnia precyzję prowadzenia i reaktywność. Technologie wykorzystane do poprawy przyjemności jazdy bardzo dobrze sprawdzają się na mokrej nawierzchni. Ważny fakt dotyczący codziennej jazdy: model Adrenalin RE002 jest wyjątkowo stabilny podczas hamowania oraz doskonale radzi sobie przy zmianie miejsca nacisku.

 

Gymkhana: test porównawczy z Turanzą T001

Volkswagen Golf 7 na mokrej drodzefot. © : Bridgestone

Mokra droga, slalom, strefa hamowania: idealne warunki, by ocenić zdolność odprowadzania wody przez oponę. W tym przypadku, Bridgestone proponuje nam porównanie osiągów opony Potenza Adrenalin RE002 oraz Turanza T001, bardziej turystycznego modelu z tej gamy produktów.

Test zaczynamy od VW Golfa 7 wyposażonego w opony T001. Opona radzi sobie całkiem nieźle. Jedna uwaga: lekka tendencja do podsterowności (uciekający przód) na najszybszym zakręcie na tym torze.

Model Adrenalin RE002 nie wydaje się być bardziej skuteczny w tych warunkach niż T001: czasy podczas okrążenia toru są zbliżone. Jednak Adrenalin wyróżnia się zdecydowanie pod względem komfortu jazdy: zakręty pokonywane są płynniej, a wrażenia z jazdy są lepsze.

Czyli, z punktu widzenia bezpieczeństwa, mamy remis. Pod względem przyjemności z jazdy, Adrenalin RE002 zwycięża przez techniczny nokaut.

Potwierdzenie potencjału: 

Pokaz przyczepności z Audi TTfot. © : Bridgestone

Aby pozwolić nam w pełni docenić osiągi opon Adrenalin RE002, Bridgestone zaprosiło nas na jazdę Audi TT w towarzystwie zawodowych kierowców. Każdy z nich na swój sposób przekraczał granicę niemożliwości na drodze, pozwalając nam ocenić potencjał, jaki skrywa przyczepność tych opon. Demonstracja była uzupełniana technicznymi wyjaśnieniami dotyczącymi kluczowych elementów toru. Ortodoksyjny i świadomie karykaturalny w niektórych sytuacjach styl prowadzenia pozwolił nam odkryć  neutralność zachowania opon Adrenalin RE002 oraz ich znakomitą progresywność.

Odkrywanie toru Ascari za kierownicą Radicala SR3

Bridgestone pozwoliło nam odkryć całość toru Ascari na miejscu pasażera modelu Radical SR3, rasowego samochodu wyścigowego o mocy 220 KM i wadze 540 kg. Zapraszamy na wycieczkę po torze!

 

Przeczytaj również:
>> Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: sportowa opona do aut miejskich i kompaktowych