Opony zimowe: wskazówki dotyczące bezpiecznej jazdy - Test zimowego prototypu Bridgestone: obiecujące osiągi

Test zimowego prototypu Bridgestone: obiecujące osiągi

Opony zimowe Opublikowano 29-03-12 autor Mateusz

Przyczepność boczna, motoryczność, hamowanie: w każdej z tych prób prototypowa opona Bridgestone sprawuje się lepiej niż Blizzak LM30, jeden z najlepszych modeli w gamie zimowej tej firmy. Pouczająca demonstracja know-how.

Testy na Swedish Proving Ground Bridgestone fot. © : Bridgestone

Po tym jak poznaliśmy wstępnie przyszłą gamę produktów zimowych, Bridgestone umożliwiło nam przetestowanie jednego ze swoich prototypów opon i porównanie ich z Blizzak LM30, solidną pozycją w segmencie opon zimowych tej marki. Aby zwiększyć ilość dostępnych doznań z jazdy, zaproponowano nam różne trasy: kręta do jazdy z dużą prędkością, oblodzony plac manewrowy, tor do jazdy pod górę... Oto wnioski z testu.

Przyczepność boczna: lepsze rezultaty są szczególnie widoczne na torze szybkiej jazdy, na którym występują zakręty i lekkie wzniesienia. Mieliśmy równie pozytywne odczucia przy jeździe pod górę: prototyp umożliwia szybszą jazdę i daje większe poczucie bezpieczeństwa. Różnica w kierowaniu na zakrętach jest bardzo odczuwalna: zmiany kierunku są łatwiej przenoszone, a podsterowność i nadsterowność (poślizg przednich lub tylnych kół na zakręcie) mniej widoczne.

Motoryczność: na gołym lodzie jedynie opona z kolcami jest w stanie zapewnić satysfakcjonującą motoryczność. Mimo to, prototyp całkiem nieźle poradził sobie podczas tej próby.

Hamowanie: zarówno na lodzie, jak i na świeżym lub ubitym śniegu, prototypowe opony powodowały wyraźne skrócenie drogi hamowania przy zachowaniu lepszej sterowności niż LM-30.

Podsumowanie: inżynierowie Bridgestone pokazali, że mają czym się pochwalić. Nasuwa się jedynie pytanie, czy prototyp zoptymalizowany pod kątem warunków zimowych zapewni satysfakcjonującą równowagę innych parametrów...

Czytaj także: