Opony samochodowe z oryginalnego wyposażenia - Opony Michelin na wyposażeniu nowego Forda Focusa RS

Opony Michelin na wyposażeniu nowego Forda Focusa RS

Oryginalne wyposażenie Opublikowano 26-01-16 autor Alexandre Lenoir

W ramach współpracy z firmą Ford Performance, producent ogumienia Michelin opracował dwie nowe wersje swoich opon Pilot Super Sport oraz Pilot Sport Cup 2, które trafią wyłącznie do nowego Focusa RS.

Opony Michelin przeznaczone wyłącznie do Forda Focusa RS Opony Michelin Pilot Super Sport oraz Pilot Sport Cup przeznaczone wyłącznie do nowego Focusa RS - fot. © : Michelin / Ford

Nowy Ford Focus RS, który już zapowiada się jako lider w swojej kategorii, niedługo będzie dostępny na rynku. Korzystamy z tej okazji aby przedstawić wyjątkowe opony, w które będzie wyposażony. 

Michelin zajmuje stałe miejsce w światowej czołówce producentów opon o niskich oporach toczenia, ale mimo to nie traci ducha współzawodnictwa. W związku z tym, w ramach współpracy z Ford Performance, sportowym oddziałem amerykańskiej firmy, Michelin opracował specjalne wersje swoich dwóch opon, Pilot Super Sport (na wyposażeniu seryjnym) i Pilot Sport Cup 2 (wyposażenie opcjonalne), dostępne wyłącznie w nowym Focusie RS, którego produkcja rusza w najbliższych dniach.

Aby przystosować model Pilot Sport Cup 2 do Forda Focusa RS, Michelin potrzebował zaledwie 2000 km testów na różnych drogach. Początkowo liczba ta wydała nam się bardzo niewielka, jednak producent wyjaśnia to w następujący sposób: „Doświadczenie z poprzednich prac homologacyjnych przeprowadzanych z innymi konstruktorami zaowocowało skutecznością przy opracowywaniu opon dla nowego Forda Focusa RS. Dobre relacje i dialog pozwoliły nam na szybkie zrozumienie oczekiwań marki Ford wobec opon. Ścisła współpraca była kluczem do szybkiej realizacji tego wyzwania”. Przy okazji warto przypomnieć, że model Pilot Sport Cup 2 nie jest bynajmniej nowicjuszem i zdołał już uzyskać dwa rekordy na torze Nürburgring w 2014 r., jeden na kołach Porsche 918 Spyder i drugi w towarzystwie Renault Megane RS 275 Trophy-R. Dodajmy, że Pilot Sport 2 posiada etykietę klasy A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni.

Przy opracowywaniu tej opony Michelin zdecydował się na wykorzystanie technologii Bi-Compound, która stosuje różne rodzaje mieszanki gumowej w części wewnętrznej i zewnętrznej opony. Na zewnątrz użyty został elastomer z mocnych łańcuchów molekularnych, zapewniający odpowiednią przyczepność na łukach. Natomiast wewnątrz znajduje się sztywniejszy elastomer, który gwarantuje precyzyjne kierowanie samochodem. Producent zdecydował się także na zastosowanie opasania z włókna aramidowego, które jest pięć razy bardziej wytrzymałe niż stal o takiej samej wadze, co pozwala na zachowanie prawidłowej geometrii profilu niezależnie od prędkości, dzięki czemu auto zachowuje lepszą przyczepność.

fot. © :
 

Jeśli chodzi o specyfikację tych modeli, Pilot Sport Cup 2 wykorzystuje trzecią wersję (Pilot Super Sport – drugą) technologii Track Variable Contact Patch, która dzięki optymalizacji ciśnienia w strefie kontaktowej, pozwala na zachowanie identycznej powierzchni kontaktu z podłożem w każdej sytuacji.

Model Pilot Sport Cup 2 wyposażony został również w nową, poszerzoną (o 10%) i sztywniejszą dolną część opony, co przekłada się na wyższą precyzję prowadzenia. Boki opony są wykonane w technologii Premium Touch, która imituje aksamit i tworzy na oponie odcienie czerni.

Obie opony dostępne są w rozmiarze 234/35 R19 i są przeznaczone do różnych celów. Dostępny jako część standardowego wyposażenia model Pilot Super Sport przeznaczony jest do użytku sportowego, lecz wszechstronnego, natomiast Pilot Sport Cup 2 zaprojektowany został pod kątem bezkompromisowych osiągów, np. na torze wyścigowym.