Opony samochodowe z oryginalnego wyposażenia - Opony Michelin i Dunlop na kołach nowego Porsche GT3 - rezulteo

Opony Michelin i Dunlop na kołach nowego Porsche GT3

Oryginalne wyposażenie Opublikowano 15-03-17 autor Julien Taillandier

Każda prezentacja Porsche GT3 jest ważnym wydarzeniem w branży, nie inaczej było w przypadku modelu 991 po restylingu, który mogliśmy podziwiać na targach samochodowych w Genewie. Super auto wymagało super opon Michelin i Dunlop: Sport Cup 2 oraz Sport Maxx Race 2.

porsche_991-GT3 Porsche 991 GT3 faza 2 z ogumieniem Michelin lub Dunlop - fot. © : Lizeo 2017

Z wyglądu Porsche 991 GT3 fazy 2 prawie się nie zmieniło, co jest zrozumiałe ze względu na dość konserwatywną klientelę tego producenta.

Najważniejszego udoskonalenia nie widać na pierwszy rzut oka. Chodzi bowiem zwiększenie pojemności silnika wolnossącego Flat 6 z 3,8 do 4,0 l, co przełożyło się na wzrost mocy do 500 KM. Można teraz wybierać między automatyczną przekładnią PDK lub klasyczną ręczną skrzynią biegów.

Jeśli chodzi zaś o ogumienie, nowa wersja będzie wyposażona w Pilot Sport Cup 2 N1. To opony najnowszej generacji, w których producent z Clermont-Ferrand zastosował najnowsze zdobycze technologii. „N1” w nazwie oznacza, że ogumienie zostało opracowane specjalnie z tej okazji oraz że zostało znacznie udoskonalone względem modelu N0. Według Michelin jest znacznie szybsze oraz bardziej zwrotne. 

Sport maxx race 2 - porsche 911fot. © : Dunlop 2017

Owocem ścisłej współpracy firmy Dunlop z Porsche jest model Sport Maxx Race 2, doskonale odpowiadający specyficznym wymogom tego samochodu. Dunlop wykorzystał swoje doświadczenie zdobyte podczas 24-godzinnych wyścigów na torze Nürburgring, by opracować ogumienie zdolne ujarzmić moc 500 KM.

Porsche 991 GT3 jest wyposażone w opony 245/35 ZR 20 91Y na przedniej oraz 305/30 ZR20 103Y na tylnej osi.