Opony samochodowe z oryginalnego wyposażenia - Opona Hankook Ventus S1 Evo2 będzie montowana fabrycznie w nowym Audi RS5 Coupé

Opona Hankook Ventus S1 Evo2 będzie montowana fabrycznie w nowym Audi RS5 Coupé

Oryginalne wyposażenie Opublikowano 26-09-17 autor Yannick O’Conor

Opony Hankook będą montowane jako oryginalne wyposażenie w Audi RS5 Coupé. Model Ventus S1 Evo2 z technologią „sound absorber” trafi do każdego nowego samochodu z tej serii.

Hankook_Audi_RS5_przód Opona Hankook Ventus S1 Evo2 montowana fabrycznie w nowym Audi RS5 Coupé jest wyposażona w technologię redukcji hałasu „sound absorber”. - fot. © : Hankook

Dwa homologowane rozmiary

Nowa generacja Audi RS5 Coupé, zaprezentowana po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, jest już dostępna w sprzedaży. Silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra i mocy 450 KM pozwala przyspieszyć od zera do setki w 3,9 sekundy, rozpędzając się nawet do 280 km/h. Takie osiągi wymagają, rzecz jasna, odpowiedniego ogumienia.

Dlatego też Audi zdecydowało się na współpracę z firmą Hankook. W RS5 Coupé montowane będą opony Ventus S1 Evo2 w rozmiarach 265/35 R 19 98 Y XL oraz 275/30 R 20 97Y XL. Opona otrzyma oznaczenie AO, które będzie świadczyć o homologacji ze strony niemieckiego producenta, a także zostanie wyposażona w technologię redukcji hałasu „sound absorber”. Ta opatentowana innowacja polega na umieszczeniu warstwy pianki poliuretanowej w oponie, co pozwala zredukować wibracje powietrza i obniżyć poziom hałasu w kabinie o 4 decybele.

Hankook_Audi_RS5_Coupé_oznaczeniefot. © : Hankook

Sportowe parametry dostosowane do Audi RS5 Coupé

Podczas opracowywania nowej generacji RS5 Coupé, Audi inspirowało się przebiegiem DTM, czyli niemieckich mistrzostw aut osobowych. Oficjalnym dostawcą ogumienia tych wyścigów jest właśnie marka Hankook.

Niemiecki producent nawiązał współpracę z koreańską firmą oponiarską, by stworzyć ogumienie odpowiadające wymogom  RS5 Coupé. Ventus S1 Evo2 został poddany licznym testom, m.in. na kultowej „Nordscheife” (północna pętla) na Nürburgringu, uznawanej za najbardziej wymagający tor na świecie za sprawą 176 zakrętów na ponad 20 kilometrach. Po 10 okrążeniach trasy zwanej „zielonym piekłem” opona Hankook była w stanie kontynuować jazdę bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. To przekonało Audi, że nie ma lepszej opony do nowej generacji RS5 Coupé.