Opony samochodowe z oryginalnego wyposażenia - Mercedes SLS AMG Coupé Black Series będzie wyposażony wyłącznie w opony Pilot Sport Cup 2 firmy Michelin
Center

Mercedes SLS AMG Coupé Black Series będzie wyposażony wyłącznie w opony Pilot Sport Cup 2 firmy Michelin

Oryginalne wyposażenie Opublikowano 24-04-13 autor Julien

Michelin skorzystało z okazji, jaką był salon samochodowy w Genewie, by dokonać pra-premiery swojej nowej, hiper-sportowej opony: Pilot Sport Cup 2. Model ten uzyskał wyłączność na niesamowite auto, jakim jest Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series. Nowa opona o bardzo wysokich osiągach jest owocem ścisłej współpracy między firmą Michelin oraz warsztatem tuningowym AMG.

Mercedes SLS AMG Coupé Black Series fot. © : Mercedes-Benz AMG

Specyfikacja techniczna AMG była niezwykle wymagająca 

Mercedes-AMG
 poszukiwało bowiem opony na miarę osiągów swojego nowego modelu SLS Coupé Black Series. Specyfikacja techniczna była zatem nie lada wyzwaniem. W celu otrzymania homologacji, opona musiała przedstawiać następujące cechy:

  • Stała skuteczność: opona zachowuje się tak samo przy wjeździe na tor, gdy jest chłodna oraz pod koniec wyścigu, kiedy jest rozgrzana;
  • Krótszy czas odpowiedzi: zoptymalizowana reaktywność opony pozwala w pełni wykorzystać możliwości sportowego silnika oraz podwozia;
  • Maksymalna przyczepność: przyczepność została zmaksymalizowana, by zapewnić najlepszy czas na torze;
  • Wysoka odporność na nagrzewanie: to niezbędny warunek, by zyskać stałe osiągi przez cały czas wyścigu
  • Przyczepność, równowaga oraz stabilność na mokrej drodze: doskonałe zachowanie nawet podczas deszczu.

Aby uzyskać jak najlepsze wyniki, personel centrum technologicznego firmy Michelin oraz inżynierowie producenta ze Stuttgartu pracowali ramię w ramię przez wiele miesięcy. W tym okresie przeprowadzono 100 prób i sesji testowych, wykonano 1800 prototypów opon ze specjalnej serii oraz 800 opon z serii przedprodukcyjnej, by uzyskać odpowiedni kompromis między osiągami... Michelin wywiązało się z umowy: model Pilot Sport Cup 2 jest oficjalną oponą w samochodzie Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series.

SLS AMG Coupé Black Series: osiągi  GT3 na drodze 

Prezentacja Mercedesa SLS AMG Coupé Black Seriesfot. © : Mercedes-Benz AMG

To najdoskonalsza wersja SLS AMG. Lżejsza o 70 kg (1 550 kg), o mocy wyższej o 60 KM (silnik V8 o pojemności 6,3 litra zapewnia 631 KM), posiada stosunek ciężaru do mocy zoptymalizowany o 2,45 kg/KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 sekundy oraz 315 km/h prędkości maksymalnej. Aby umożliwić kierowcy ujarzmienie potężnej mocy silnika, Mercedes SLS AMG Black Series został wyposażony w specjalny układ jezdny, kompozytowe hamulce ceramiczne, lżejsze kute felgi, mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem oraz odpowiednio zmodyfikowaną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.

Technologie wywodzące się z wyścigów samochodowych

W kwestiach technicznych, Michelin inspirowało się wyścigami samochodowymi.

Bieżnik W oponie Pilot Sport Cup 2 zastosowano technologię Bi-Compound, która pozwala połączyć zalety dwóch rodzajów gumy w bieżniku. Zewnętrzna część opony jest zbudowana z elastomeru zbudowanego z ciężkich łańcuchach cząsteczkowych, które zapewniają wyjątkową przyczepność na suchej nawierzchni przy pokonywaniu zakrętów. Guma wewnątrz opony wykorzystuje bardziej sztywny elastomer, który zapewnia lepszą precyzję prowadzenia. 

 

Profil Mercedesa SLSfot. © : Mercedes-Benz AMG

Opasanie Pilot Sport Cup 2 posiada opasanie z aramidu, włókna o wysokiej gęstości, które zapewnia doskonałą odporność na rozciąganie, pozwalając unieruchomić strukturę opony. Dzięki temu, działanie siły odśrodkowej przy wysokiej prędkości jest niwelowane i utrzymywany jest stały kontakt z nawierzchnią.

Kontakt z podłożem. Michelin udoskonaliło technologię Variable Contact Patch, wykorzystywaną już w modelu Pilot Super Sport, aby zoptymalizować ciśnienie w miejscach styku opony z nawierzchnią. W rezultacie otrzymujemy lepszy kontakt ogumienia z trasą, dla zapewnienia lepszej przyczepności na łukach i ciasnych zakrętach.

Obszar drutówki. Szerszy o 10% w stosunku do klasycznej opony sportowej, obszar drutówki został wzmocniony za pomocą gumy o wysokim współczynniku sprężystości, zwiększając sztywność boków opony oraz zapewniając jej wyjątkowe właściwości sportowe oraz precyzję prowadzenia.

Estetyka. Aby nadać atrakcyjny wygląd swojej oponie o bardzo wysokich osiągach, Michelin wykorzystało unikalny proces tłoczenia w formach (Velvet Technology), który pozwala nadać bokom opony aksamitny wygląd.