Poznaj lepiej markę opon Yokohama. Więcej informacji o poczatkach i historii.
Yokohama

Więcej o marce Yokohama

Yokohama jest spółką japońską z siedzibą w Tokio.

Najważniejsze daty w historii marki:

1917: Założenie spółki przez Yokohama Cable Manufacturing i BFGoodrich. Nowa spółka przyjmuje nazwę od miasta założenia - Yokohama.

1969: Yokohama rozpoczyna ekspansję poza granice własnego kraju i otwiera biuro w USA.

1986: Otwarcie centrum testowego D-Parc.

2005: Wprowadzenie na światowy rynek marki opon ADVAN.

Na koniec roku 2009 Yokohama zrealizowała obrót w wysokości 517 miliardów jenów (około 4 miliardy euro). Spółka zajmuje 7. miejsce w rankingu światowych producentów opon.

Przedsiębiorstwo zatrudnia 16 722 osoby na całym świecie (marzec 2009).

Poza oponami do samochodów osobowych i 4x4 Yokohama produkuje też opony do samochodów ciężarowych.

Około 25% przychodów spółki pochodzi z działalności innej niż oponiarska, między innymi produkcji akcesoriów do gry w golfa, gumowych węży, rur i innych artykułów.

Zawody / mecenat / sponsoring sportowy

Sport samochodowy:

Od 2005 roku Yokohama jest wyłącznym dostawcą opon i partnerem World Touring Car Championship (WTCC).

Marka Yokohama jest również obecna w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans, 24-godzinnym wyścigu na torze Nurburgring, American le Mans Series i Super GT Series.