Testy opon Pirelli Winter Carving Edge, próby opon i opinie ekspertów o oponach. Zobacz wyniki testów opon w rezulteo, poradniku dla kupujących opony.
Center
Pirelli Winter Carving Edge
Opona nordycka
PIRELLI
Winter Carving Edge
  • Bezpieczne : 2 / 5
  • Komfortowe : 3 / 5
  • Oszczędne : brak noty
  • Śnieg : 5 / 5
  • Lód : 2 / 5
Więcej informacji

Obecnie nie posiadamy informacji o cenach tej opony dla wskazanego rozmiaru.
Zmień rozmiar
EU Sprawdź etykiety

Testy, próby i opinie ekspertów na temat opony Pirelli Winter Carving Edge

Testy, próby i opinie ekspertów na temat opony Pirelli Winter Carving Edge. rezulteo, poradnik dla kupujących opony gromadzi wyniki testów pochodzących z wielu różnych źródeł europejskich. rezulteo proponuje kompleksowe i rzeczowe informacje, które pozwalają dokonać najlepszego wyboru opon. Zobacz metodykę testów opon

Osiągi opony Pirelli Winter Carving Edge

Bezpieczne


2 / 5
Hamowanie sucha nawierzchnia6,3 /10
Hamowanie mokra nawierzchnia4 /10
Przyczepność na mokrym7,8 /10
Aquaplaning6,4 /10

Komfortowe


3 / 5
Trzymanie toru jazdy7,5 /10
Tłumienie nierówności6,2 /10
Hałas toczenia6,6 /10

Oszczędne


brak noty

Śnieg


5 / 5
Hamowanie na śniegu8,9 /10
Przyspieszanie na śniegu8,5 /10

Lód


2 / 5
Hamowanie na lodzie5,4 /10
Przyspieszanie na lodzie5,2 /10

Oni przetestowali oponę Pirelli Winter Carving Edge

ŹródłaDataNumer
Rosja AUTOREVIEW201321
Szwecja AFTONBLADET10-2012 
Ukraina AUTOCENTRE10-2012 
Rosja ZA RULEM10-2012 
Rosja ZA RULEM09-2012 
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA201217
Szwecja VI BILAGARE201214
Szwecja AFTONBLADET10-2011 
Rosja ZA RULEM10-2011 
Rosja ZA RULEM09-2011 
Ukraina AUTOCENTRE201144
Szwecja TEKNIKENS VARLD201120
Rosja AUTOREVIEW201120
Rosja AUTOREVIEW201118
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA201117
Rosja ZA RULEM11-2010 
Rosja ZA RULEM10-2010 
Rosja ZA RULEM09-2010 
Ukraina AUTOCENTRE201042
Rosja AUTOREVIEW201019
Rosja AUTOREVIEW201018
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA201017
ŹródłaDataNumer
Szwecja VI BILAGARE201014
Szwecja AFTONBLADET11-2009 
Rosja ZA RULEM10-2009 
Ukraina AUTOCENTRE200942
Szwecja TEKNIKENS VARLD200922
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA200917
Rosja ZA RULEM10-2008 
Szwecja AFTONBLADET10-2008 
Ukraina AUTOCENTRE200842
Rosja AUTOREVIEW200819
Rosja AUTOREVIEW200818
Rosja ZA RULEM10-2007 
Rosja ZA RULEM09-2007 
Ukraina AUTOCENTRE200741
Szwecja TEKNIKENS VARLD200722
Rosja AUTOREVIEW200719
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA200717
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA200616
Szwecja VI BILAGARE200613
Rosja ZA RULEM10-2005 
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA200516

Metoda pomiaru osiągów

Źródła

Są to podmioty, które prowadzą porównanie opon w sposób niezależny, stosując niezmienną metodykę, w oparciu o jak najszersze kryteria osiągów, w celu uzyskania obiektywnych rezultatów, na spójnym panelu opon i według typologii użytkowania.

Wyłącznie źródła spełniające te kryteria są umieszczane w naszej bazie. Te same kryteria są także stosowane przy każdym teście źródła.

Źródła używane w celu ustalenia osiągów danej opony:

  • Dane pochodzące z testów opublikowanych przez prasę specjalistyczną.
  • Dane pochodzące z Rozporządzenia UE 1222/2009 „W sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych parametrów zasadniczych“ lub Najczęściej obserwowana wartość etykiet (MOBS*) w razie braku oficjalnych danych*.
  • Dane opublikowane przez niezależne instytuty testujące.

Lista źródeł (oprócz Rozporządzenia UE 1222/2009) używanych podczas oceniania każdego produktu jest systematycznie wyświetlana.

Struktura oceny

Ocena końcowa składa się z 9 podstawowych parametrów oraz 4 dodatkowych parametrów dotyczących opon zimowych.

Podstawowe parametry są przypisywane do jednej z 5 grup osiągów: 3 dla opon letnich i 2 dla opon zimowych.

Każdy parametr podstawowy trafia do grupy z różną oceną ważoną, w zależności od stopnia znaczenia dla danej kategorii.

Grupy osiągów oraz podstawowe parametry:

Osiągi ogólne Osiągi zimowe

Oszczędność

  • Żywotność
  • Oszczędność paliwa

Śnieg

  • Hamowanie na śniegu
  • Przyspieszanie na śniegu

Komfortowe

  • Tłumienie nierówności
  • Trzymanie toru jazdy
  • Hałas toczenia

Lód

  • Hamowanie na lodzie
  • Przyspieszanie na lodzie

Bezpieczne

  • Hamowanie sucha nawierzchnia
  • Hamowanie mokra nawierzchnia
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • Aquaplaning

Metoda obliczeń

Każdy podstawowy parametr jest oceniany według następującej zasady:

  • Ocena 10 jest przyznawana oponie, która uzyskała najlepszy wynik w danym teście.
  • Ocena innych opon jest obniżana proporcjonalnie do odchylenia standardowego.
  • Wszystkie wyniki, które przekroczą 9-krotnie wartość odchylenia standardowego, otrzymują ocenę 1.

Jeśli dane źródło wykorzystuje własny system ocen (inny niż od 1 do 10), wówczas dokonywane jest jego linearne transkodowanie.

Ocena końcowa podstawowego osiągu składa się ze średniej ocen uzyskanych podczas każdego testu.

Uwaga: testy przeprowadzone przez prasę motoryzacyjną lub specjalistyczne laboratoria dotyczą głównie najczęściej spotykanych rozmiarów na rynku. Nawet jeśli osiągi danej opony mogą się nieco różnić w zależności od rozmiarów, to zdecydowaliśmy się zastosować tę samą ocenę dla wszystkich rozmiarów danego modelu opony.

System gwiazdek

Gwiazdki są graficzną syntezą parametrów w danej grupie osiągów. Są przyznawane zgodnie z następującą skalą:

0 do 4 = 0 gwiazdek, 4 do 5 = 1 gwiazdka, 5 do 6 = 2 gwiazdki, 6 do 7 = 3 gwiazdki, 7 do 8 = 4 gwiazdki, 8 i więcej = 5 gwiazdek

*MOBS : Dane pochodzące z etykiet, dostępne publicznie na stronach internetowych. Kliknij, aby uzyskać więcej informacji

podobna opona