Testy opon Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II, próby opon i opinie ekspertów o oponach. Zobacz wyniki testów opon w rezulteo, poradniku dla kupujących opony.
Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II
Opona zimowa
PIRELLI
Winter 210 Sottozero Serie II
  • Bezpieczne : 3 / 5
  • Komfortowe : 4 / 5
  • Oszczędne : 3 / 5
  • Śnieg : 4 / 5
  • Lód : 1 / 5
Więcej informacji

od 288,13 zł(rozmiar 205 55 R16 91H)
Zobacz ceny
Zmień rozmiar
EU Sprawdź etykiety

Testy, próby i opinie ekspertów na temat opony Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II

Testy, próby i opinie ekspertów na temat opony Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II. rezulteo, poradnik dla kupujących opony gromadzi wyniki testów pochodzących z wielu różnych źródeł europejskich. rezulteo proponuje kompleksowe i rzeczowe informacje, które pozwalają dokonać najlepszego wyboru opon. Zobacz metodykę testów opon

Osiągi opony Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II

Bezpieczne


3 / 5
Hamowanie sucha nawierzchnia6,5 /10
Hamowanie mokra nawierzchnia6,9 /10
Przyczepność na mokrym8,1 /10
Aquaplaning7,9 /10

Komfortowe


4 / 5
Trzymanie toru jazdy8,8 /10
Tłumienie nierówności5,7 /10
Hałas toczenia6,6 /10

Oszczędne


3 / 5
Żywotność6,1 /10
Oszczędność paliwa5,9 /10

Śnieg


4 / 5
Hamowanie na śniegu7,3 /10
Przyspieszanie na śniegu8,1 /10

Lód


1 / 5
Hamowanie na lodzie5,9 /10
Przyspieszanie na lodzie3,9 /10

Oni przetestowali oponę Pirelli Winter 210 Sottozero Serie II

ŹródłaDataNumer
Szwecja VI BILAGARE09-2013 
Francja AUTO MOTO11-2012 
Niemcy ADAC10-2010 
Wielka Brytania AUTOEXPRESS20101138
Ukraina AUTOCENTRE201042
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA201022
Niemcy AUTO MOTOR UND SPORT201021
Rosja AUTOREVIEW201020
Szwecja AFTONBLADET11-2009 
ŹródłaDataNumer
Włochy QUATTRORUOTE11-2009 
Niemcy ADAC10-2009 
Niemcy AUTO BILD200939
Szwecja TEKNIKENS VARLD200922
Niemcy AUTO MOTOR UND SPORT200921
Niemcy AUTO ZEITUNG200920
Finlandia TEKNIIKAN MAAILMA200919
Niemcy AUTO BILD200839
Niemcy AUTO MOTOR UND SPORT200821

Metoda pomiaru osiągów

Źródła

Są to podmioty, które prowadzą porównanie opon w sposób niezależny, stosując niezmienną metodykę, w oparciu o jak najszersze kryteria osiągów, w celu uzyskania obiektywnych rezultatów, na spójnym panelu opon i według typologii użytkowania.

Wyłącznie źródła spełniające te kryteria są umieszczane w naszej bazie. Te same kryteria są także stosowane przy każdym teście źródła.

Źródła używane w celu ustalenia osiągów danej opony:

  • Dane pochodzące z testów opublikowanych przez prasę specjalistyczną.
  • Dane pochodzące z Rozporządzenia UE 1222/2009 „W sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych parametrów zasadniczych“ lub Najczęściej obserwowana wartość etykiet (MOBS*) w razie braku oficjalnych danych*.
  • Dane opublikowane przez niezależne instytuty testujące.

Lista źródeł (oprócz Rozporządzenia UE 1222/2009) używanych podczas oceniania każdego produktu jest systematycznie wyświetlana.

Struktura oceny

Ocena końcowa składa się z 9 podstawowych parametrów oraz 4 dodatkowych parametrów dotyczących opon zimowych.

Podstawowe parametry są przypisywane do jednej z 5 grup osiągów: 3 dla opon letnich i 2 dla opon zimowych.

Każdy parametr podstawowy trafia do grupy z różną oceną ważoną, w zależności od stopnia znaczenia dla danej kategorii.

Grupy osiągów oraz podstawowe parametry:

Osiągi ogólne Osiągi zimowe

Oszczędność

  • Żywotność
  • Oszczędność paliwa

Śnieg

  • Hamowanie na śniegu
  • Przyspieszanie na śniegu

Komfortowe

  • Tłumienie nierówności
  • Trzymanie toru jazdy
  • Hałas toczenia

Lód

  • Hamowanie na lodzie
  • Przyspieszanie na lodzie

Bezpieczne

  • Hamowanie sucha nawierzchnia
  • Hamowanie mokra nawierzchnia
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni
  • Aquaplaning

Metoda obliczeń

Każdy podstawowy parametr jest oceniany według następującej zasady:

  • Ocena 10 jest przyznawana oponie, która uzyskała najlepszy wynik w danym teście.
  • Ocena innych opon jest obniżana proporcjonalnie do odchylenia standardowego.
  • Wszystkie wyniki, które przekroczą 9-krotnie wartość odchylenia standardowego, otrzymują ocenę 1.

Jeśli dane źródło wykorzystuje własny system ocen (inny niż od 1 do 10), wówczas dokonywane jest jego linearne transkodowanie.

Ocena końcowa podstawowego osiągu składa się ze średniej ocen uzyskanych podczas każdego testu.

Uwaga: testy przeprowadzone przez prasę motoryzacyjną lub specjalistyczne laboratoria dotyczą głównie najczęściej spotykanych rozmiarów na rynku. Nawet jeśli osiągi danej opony mogą się nieco różnić w zależności od rozmiarów, to zdecydowaliśmy się zastosować tę samą ocenę dla wszystkich rozmiarów danego modelu opony.

System gwiazdek

Gwiazdki są graficzną syntezą parametrów w danej grupie osiągów. Są przyznawane zgodnie z następującą skalą:

0 do 4 = 0 gwiazdek, 4 do 5 = 1 gwiazdka, 5 do 6 = 2 gwiazdki, 6 do 7 = 3 gwiazdki, 7 do 8 = 4 gwiazdki, 8 i więcej = 5 gwiazdek

*MOBS : Dane pochodzące z etykiet, dostępne publicznie na stronach internetowych. Kliknij, aby uzyskać więcej informacji

Podobne opony: 30