Poznaj lepiej markę opon Continental. Więcej informacji o poczatkach i historii marki Continental.
Continental

Więcej o marce Continental

Grupa Continental została założona w roku 1871 w Hanowerze w Niemczech. Obecnie zajmuje czwarte miejsce w światowym rankingu producentów opon, posiadając około 6% udziałów w rynku.

Grupa Continental obecna jest na całym świecie. Jej obroty w roku 2008 osiągnęły poziom 6,5 miliarda euro, a wynik finansowy netto wyniósł 656 milionów euro.

Continental ma mocną pozycję na rynku europejskim, jeśli chodzi o produkcję opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Cieszy się renomą ze względu na gamy opon zimowych i wysoką jakość swoich produktów.

Niemiecka grupa posiada 26 zakładów. Na koniec roku 2008 zatrudniała ponad 56 000 pracowników w 14 krajach.

Wśród innowacji, które przyniosły rozgłos marce, można wymienić opnę M+S („mud + snow”, błoto i śnieg) i oponę o ultrawysokich osiągach ContiSportContact Vmax, pierwszą oponę homologowaną do prędkości przekraczających 360 km/h.

W roku 2008 grupa Continental przeznaczyła 222 miliony euro na badania naukowe i rozwój, co stanowiło 3,4% jej obrotów.

Pozostałe linie produktów Continental to opony do motocykli, samochodów ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych oraz rowerów.

Oprócz opon Continental produkuje inne elementy montowane w samochodach nowych, plasując się w tej branży na piątym miejscu w rankingu światowym.

Continental – znaczące daty: 

1871: Utworzenie w Hanowerze w Niemczech spółki Continental-Caoutchouc-und Gutta-Percha (nazwa innej odmiany gumy wywodzącej się z lateksu). Spółka produkuje wyroby gumowe oraz opony pełne do dorożek i rowerów.

1904: Wyprodukowanie pierwszej opony samochodowej.

1908: Opracowanie zdejmowanej obręczy, ułatwiającej wymianę opony.

1909: Opracowanie przez laboratoria Grupy kauczuku syntetycznego.

1932: Wprowadzenie mieszanki guma-metal pod nazwą Continental Schwingmetall. Wykorzystywana jest do izolacji kabiny pojazdu przed wibracjami i hałasem silnika.

1935: Sukces w wyścigu samochodowym wraz z Mercedesem.

1943: Złożenie patentu na oponę bezdętkową.

1952: Wprowadzenie na rynek opony M+S (Mud + Snow) do jazdy zimą.

1972: Wprowadzenie na rynek opony ContiContact, opony zimowej bez kolców.

1979: Przejęcie amerykańskiej spółki Uniroyal w Europie.

1985: Zakup austriackiej spółki Semperit.

1987: Zakup amerykańskiej spółki General Tire.

2002: Continental i Bridgestone pracują wspólnie nad nowym systemem umożliwiającym jazdę bez powietrza.

2003: Wprowadzenie na rynek opony ContiSportContact Vmax, pierwszej opony homologowanej do prędkości przekraczających 360 km/h.

2007: Wraz z przejęciem spółki Siemens VDO Automotive AG Continental wchodzi do czołowej piątki światowych dostawców wyposażenia samochodów nowych.

Zawody / mecenat / sponsoring sportowy

Sponsoring sportowy: 

Od roku 2006 marka Continental jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.

Continental jest więc oficjalnym partnerem Mistrzostw Świata 2010 w Afryce Południowej.