Porady praktyczne do etykiet na opony w rezulteo - Aktualności w rubryce : Porady praktyczne do etykiet na opony
Center

Przewodnik po etykietach na opony

  • Etykiety UE: zakaz sprzedaży opon z najniższymi ocenami

    Opublikowano 15-05-17 autor Yannick O'Conor

    Od 1 maja 2017 r. opony do aut osobowych z oceną G w zakresie oporu toczenia lub F w kategorii hamowania na mokrej drodze nie mogą być dłużej sprzedawane.
    Czytaj dalej

     
  • Zaledwie 8% kierowców zna trzy kryteria z etykiet na opony

    Opublikowano 22-11-13 autor Maciej

    Etykietowanie opon jest obowiązkowe w Europie. Jednak czy konsumenci przyzwyczaili się już do nowego systemu i w pełni wykorzystują go podczas zakupów? W nowym badaniu zrealizowanym przez Rezulteo we współpracy z instytutem Ipsos, zaobserwowaliśmy, że system etykietowania jest lepiej znany niż kiedyś, jednak nie stanowi jeszcze kluczowego kryterium zakupu dla konsumenta, który kieruje się przede wszystkim ceną oraz poradą sprzedawcy.
    Czytaj dalej

     
  • Etykiety na oponach stały się obowiązkowe

    Opublikowano 21-12-12 autor Mateusz

    Nowe europejskie przepisy związane z etykietowaniem opon weszły w życie 1 listopada. Od tego momentu, wszystkie opony do aut osobowych, dostawczych i ciężarówek sprzedawane w krajach UE muszą obowiązkowo być wyposażone w standardową etykietę. Opisuje ona klasę osiągów opony w oparciu o trzy kryteria: wydajność energetyczną, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz zewnętrzny hałas toczenia.
    Czytaj dalej

     
  • Etykietowanie opon stosowane poza Europą

    Opublikowano 13-12-12 autor Mateusz

    Na dzień dzisiejszy jedynie Japonia oraz Korea wdrożyły systemy etykietowania opon. Jednak inne kraje, takie jak Stany Zjednoczone lub Brazylia, powinny wkrótce do nich dołączyć. Kryteria, skale ocen, etykiety: przedstawiamy przegląd różnych rozwiązań.
    Czytaj dalej

     
  • 80% kierowców w Europie popiera wprowadzenie etykiet na opony

    Opublikowano 30-10-12 autor Mateusz

    Na krótko przed wprowadzeniem europejskiego systemu znakowania opon, Rezulteo przeprowadziło z pomocą instytutu Ipsos ankietę w 5 krajach europejskich, by móc lepiej zrozumieć oczekiwania konsumentów w zakresie wyboru opon. Główny wniosek z badania: chociaż inicjatywa ta jest ciągle bardzo słabo znana, europejscy konsumenci są bardzo przychylnie nastawieni do idei przyświecającej wprowadzeniu etykiet. Wszyscy wyrażają chęć zdobywania informacji i porad pomagających im w wyborze opon.
    Czytaj dalej

     
  • Pojawienie się systemu etykietowania opon

    Opublikowano 04-10-12 autor Mateusz

    Pierwsze opony wyposażone w etykiety trafiają właśnie do sieci dystrybucji i już niedługo pojawią się w sklepach. Także w Internecie można już dostrzec, że strony zajmujące się sprzedażą opon zaczynają wprowadzać etykiety z osiągami do kart produktów. Zarówno tradycyjni, jak i internetowi sprzedawcy przygotowują się, by móc odpowiedzieć na pytania, z którymi z pewnością będą zwracać się do nich klienci.
    Czytaj dalej

     
  • Dunlop prezentuje oponę sportową kategorii AA

    Opublikowano 21-09-12 autor Mateusz

    Podobnie jak inni producenci, również firma Dunlop wykorzystała okazję jaką był Międzynarodowy Salon Oponiarski w Essen, by przedstawić BluResponse AA. Za tą nazwą kryje się opona koncepcyjna, która uzyskała notę AA według kryteriów europejskiego systemu etykiet. Model ten będzie stanowił bazę do rozwoju opon łączących sportowy charakter, bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa.
    Czytaj dalej

     
  • Goodyear prezentuje swoją oponę koncepcyjną kategorii AA

    Opublikowano 21-09-12 autor Mateusz

    Firma Goodyear, która mocno angażuje się w promocję systemu etykietowania opon na rynku europejskim, zaprezentowała nową oponę koncepcyjną z notą AA. Jest to najwyższa ocena, jaką można uzyskać podczas testów osiągów ogumienia. Model EfficientGrip AA stworzony na bazie gamy opon o ograniczonym zużyciu paliwa, przyczyni się do rozwoju ogumienia łączącego bezpieczeństwo z oszczędnością paliwową.
    Czytaj dalej

     
  • Pierwsze etykiety już w czerwcu 2012

    Opublikowano 12-08-12

    Etykietowanie opon: nowe rozporządzenie Komisji Europejskiej.

    W roku 2012 wdrożony zostanie europejski system znakowania opon. Będzie obowiązywał dopiero od listopada, lecz producenci i dystrybutorzy będą mogli stosować etykiety już w czerwcu tego roku.
    Czytaj dalej

     
  • Opony z etykietami już wkrótce na rynku

    Opublikowano 10-08-12

    Od listopada 2012 producenci będą zobowiązani opatrywać swoje opony etykietami informującymi klienta o ich parametrach. Kategorie uwzględnione na etykietach to: poziom bezpieczeństwa, zużycie paliwa i emitowany hałas. Okoliczności sprzyjają zatem zielonym oponom.
    Czytaj dalej

     
  • Bridgestone przedstawi oponę kategorii AA podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Paryżu

    Opublikowano 26-07-12 autor Mateusz

    Bridgestone przedstawi oponę kategorii AA podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Paryżu
    Czytaj dalej

     
  • Cinturato P7 Blue: Pirelli jako pierwszy wprowadza na rynek oponę klasy AA

    Opublikowano 24-07-12 autor Mateusz

    Od 1-ego czerwca producenci mogą przedstawiać na etykietach parametry swoich nowych opon. Prezentując Cinturato P7 Blue, producent Pirelli stawia wysoko poprzeczkę: jako pierwszy wprowadza na rynek oponę z kategorią AA dla trzech rozmiarów. Jest to najwyższa ocena w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni oraz wydajności energetycznej. Inni producenci również pracują nad podobnymi produktami, jednak ich opony AA zobaczymy najwcześniej w 2013 roku.
    Czytaj dalej